Waarom likt ze aan alles en nog wat?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds een tijdje begint mijn kat, zodra ze klaar is met zich wassen, aan alle spullen om haar heen te likken.

Twee video's van haar ter illustratie,

- het kussen op de bank:

https://vid.me/P3b7

- de armleuning van mijn bureaustoel:

https://vid.me/iDQq

Heeft iemand anders ook een kat die dit doet? Is dit normaal? 🙂

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ik heb zelf niet echt een oplossing, maar ik weet wel dat mijn kat van 1 jaar ook echt van alles en nog wat aflikt ^^' Als ik 's avonds thuiskom en op de bank ga zitten, komt ze op de rugleuning zitten om aan mijn haar te likken hahaha. Soms likt ze ook aan de vloer (terwijl die gewoon schoon is!). En elke ochtend, als ik haar even tegen me aan houd voordat ik wegga, likt ze aan m'n trui bij m'n borst...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Eerlijk gezegd kan ik je geen antwoord geven, ik laat anderen liever reageren voor het geval zij het wel weten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zit sinds maart zonder werk, misschien valt het me nu pas op omdat ik vaker thuis ben.

Of ze raakt een beetje de weg kwijt (ze is tenslotte al 14 en een half :) )

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja, als ze geen verontrustend gedrag vertoont, zal het wel niks ernstigs zijn, maar ik vind het toch wel vreemd dat ze er pas onlangs mee is begonnen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Vandaag al gedaan, maar ik hoor graag zoveel mogelijk meningen 🙂

Volgens de assistente die ik aan de lijn had, is het niet verontrustend; ze likt aan spullen waar mijn geur aan zit, dus ze likt eigenlijk meer aan mijn geur dan aan het voorwerp zelf (en het klopt dat zodra ze een stukje huid ziet, ik meteen een lik krijg met die ruwe tong, maar dat doet ze trouwens altijd al 😁 )

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik heb ergens gelezen dat het likken aan stof een teken kan zijn van een tekort, dus ik weet niet zo goed wat ik je moet adviseren. Misschien kun je gewoon even de dierenarts bellen om te horen wat die ervan vindt :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Klopt, ze doet het pas sinds een paar maanden (ze is nu 14,5 jaar).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, heeft je kat dit dus niet altijd gedaan? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan het een teken zijn van een tekort aan iets (vitamines of iets anders...)

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!