Hoi allemaal,
Dit is de eerste keer dat ik iets op dit forum post.
Ik ga proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat er is gebeurd, in de hoop dat iemand misschien hetzelfde heeft meegemaakt of me een antwoord of logische verklaring kan geven die ik zelf niet zie.
Op 11 mei vonden mijn moeder en ik een kitten in de tuin. Helemaal alleen. We hebben hem meegenomen, schoongemaakt en naar de dierenarts gebracht. Die gaf ons poedermelk mee en zei dat we hem nog niet moesten ontwormen (niet vermifugeren). Hij woog 300 gram en had nog geen tanden. Maar hij was al zo sociaal... zodra je hem aanraakte begon hij te spinnen en zocht hij naar knuffels. Twee weken lang hebben we hem met de fles gevoed. Het was een echte vreetzak, soms vroegen we ons zelfs af of het wel normaal was. Hij dronk soms wel 30 ml in één keer weg. Daarna was hij verstopt, dus hebben we hem een paar druppels paraffineolie gegeven, wat goed werkte; de ontlasting was daarna weer prima. Ondanks dat vond ik dat hij een erg opgezet buikje had, en soms leek hij wat onhandig met zijn achterpootjes. Brokjes wilde hij daarentegen niet eten. Hij was zo lief en speels... ik heb meerdere katten, maar nog nooit eentje die zo aanhankelijk was als hij. Alles leek goed te gaan. Afgelopen zaterdag 29 mei ging mijn moeder naar haar werk, dus gaf ze hem 20 ml uit het flesje. Toen ze thuiskwam miauwde hij zoals gewoonlijk, ze gaf hem 10 ml maar hij hoefde niet meer. De rest van de middag ook niks... 's avonds speelde mijn moeder met hem en tijdens het spelen viel hij van het bed. Mijn moeder maakte zich zorgen en hield hem tot 1 uur 's nachts in de gaten, maar alles was oké. Behalve dan een beetje zachte ontlasting, maar omdat het de eerste keer was, was dat niet direct zorgwekkend. De volgende dag paste ik op hem tot 13:00 uur. Alles ging goed, hij was aan het spelen, knuffelen etc. Maar hij had maar 10 ml gedronken, wat vreemd was omdat hij normaal 3 flesjes per dag kreeg. Om 18:00 uur speelde mijn moeder nog met hem en daarna liet ze hem slapen. Toen ze een half uur later ging kijken, lag hij niet meer op de plek waar hij lag. In de kattenbak lag zachte ontlasting met een soort zwart slijm erin. De kat was achter een kussen gekropen en lag daar dood... ik kwam in paniek aanrennen, hij had nog een hartslag maar ademde helemaal niet meer. En toen stopte de hartslag ook, zo zwak was hij.
Dus mijn vraag:
Wat zou hij gehad kunnen hebben? Hebben we iets gemist? Een hartprobleem? Parasieten? Iets anders?
Bedankt voor het lezen, het was een beetje een lang verhaal...