Waarom gaat mijn kat eten na het knuffelen?

A
Alisonjok Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb mijn kat nu 2,5 jaar, ik heb hem uit het asiel gehaald.

Al sinds hij klein is, miauwt hij tegen me en staat hij erop dat ik met hem meeloop naar de keuken (waar zijn voerbak staat). Hij eet uit zijn bakje wanneer hij daar behoefte aan heeft, maar soms vraagt hij meerdere keren per dag om aandacht en knuffels. Als hij dan genoeg geknuffeld is, gaat hij daarna eten. Vanavond heeft hij dit al drie keer gedaan. Ik zou graag willen weten waarom hij precies gaat eten nadat hij een flinke dosis knuffels heeft gehad. Mijn kat heeft verder geen bijzondere psychische problemen. Hij is niet echt schuw of bang aangelegd.

Ik hoop dat iemand me hier antwoorden op kan geven! Fijne avond :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze likt ook hun kontjes schoon, maar dat hoef je ook niet te doen hoor😂

Nou, daar heb je het al! Precies wat ik wilde vermijden: vulgariteit! (lol)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze likt ook hun kontje schoon, maar dat hoef je ook niet te doen hoor 😂

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Dit is waarschijnlijk een herinnering aan de tijd dat de kat nog een kitten was. Het warme contact van de moeder die hem likt, gevolgd door een flinke voeding. Normaal gesproken likt de moeder na het drinken het buikje van de kleine om de spijsvertering te stimuleren, maar dat hoeven we gelukkig niet te doen, hè...

Vertaald Frans
    L
    Loulou140220 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn Maine Coon komt me de hele dag opzoeken terwijl hij kirrende geluidjes maakt, omdat hij geaaid wil worden wanneer hij zijn brokjes eet. Dat is ook de enige plek waar hij die aaitjes accepteert.

Vertaald Frans
    Aurore Boréale
    Aurore boréale Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Knuffelen geeft een kat een heerlijk geluksgevoel en ze willen dat fijne gevoel graag vasthouden door daarna iets leuks te doen, zoals eten.

Mijn eigen kat begint zichzelf juist altijd uitgebreid te wassen na het aaien.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!