Waarom deelt mijn kat tikjes uit aan de andere katten?

N
Nitnelav Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal. Ik heb een poesje van twee jaar oud; ze woonde eerst in een appartement, maar ze woont nu sinds een paar maanden buiten bij mijn ouders. Vlak voordat ze daar kwam, hadden mijn ouders een wilde kat geadopteerd die een nestje van vier kittens had gekregen. Ze zijn inmiddels flink gegroeid en het gaat prima samen, maar mijn kat deelt vaak tikjes uit aan hen en ze doen nooit iets terug. Ze probeert ze ook geen pijn te doen. Weten jullie waarom ze dit doet?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • InscribedKookaburra7538
    Inscribedkookaburra7538 Pictogram dat de vlag voorstelt Duits
    Rapporteren

Geweldige acties en dagelijkse verrassingen. Beleef een ruim aanbod aan slots, tafelspellen en speciale events. Aantrekkelijke bonusaanbiedingen, free spins en exclusieve rewards zorgen voor extra spanning. Een snelle registratie, veilige betalingen en een eenvoudige bediening bieden bij https://lucky7even-de.de/ comfort op het hoogste niveau. De 24/7 support staat altijd voor je klaar. Ontdek nu alle voordelen, acties en eindeloos plezier. Veel succes en plezier.

Vertaald uit het Duits
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Als ik het goed begrijp, geeft je volwassen poes tikjes met haar poot aan de kittens die bij je ouders verblijven. Ze probeert de kittens eigenlijk op te voeden en respect af te dwingen. Je moet in dit specifieke geval echt niet ingrijpen. Juist door die 'tikken' leren de kittens en jonge katten hun bijt- en krabreflexen te beheersen (de zogenaamde bijtrem).

Bovendien kunnen de kittens, afhankelijk van hun leeftijd, al last hebben van hun hormonen en zich voortplanten. Als je poes niet gesteriliseerd is, is de kans dat ze drachtig wordt heel reëel. Als ze dat wel is, dan remmen die tikjes de overmoed van de jonge beestjes af.

In elk geval is sterilisatie echt een aanrader als er meerdere katten samenleven, en eigenlijk zelfs als je er maar één hebt. Het is wachten tot het in Frankrijk verplicht wordt, zoals in sommige andere landen al het geval is.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

ze wil waarschijnlijk laten zien dat ze de baas is, er is vast wel een hiërarchie

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het is goed mogelijk dat dit gewoon speelgedrag is. Als je kat tikjes geeft zonder de nagels uit te steken en geen agressieve houding heeft (zoals opgezette haren...), dan is er niks om je zorgen over te maken.

Je moet er natuurlijk wel op letten dat hij de andere kat geen pijn doet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Lucas.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!