Waarom brengt mijn kat haar kitten van 1 week oud steeds naar ons bed??

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik heb een probleem met mijn kat die een week geleden een kitten heeft gekregen. Vannacht bracht ze haar kitten bij ons in bed, stopte hem zorgvuldig onder de deken en ging toen weer haar eigen gang in huis, terwijl ze af en toe even kwam kijken of alles goed ging. In het begin legde ik de kitten steeds terug op zijn plek, maar na de vierde poging bleef ze hem maar terugbrengen, dus heb ik het uiteindelijk maar opgegeven. Vanochtend precies hetzelfde: ze legt hem in ons bed en ik snap echt niet wat ik moet doen?? Bovendien miauwt ze zodra ze me ziet om me iets duidelijk te maken. Ik weet het even niet meer: moet ik toegeven of kan ik een andere plek voor haar inrichten? Want drie maanden met z'n vieren in bed slapen is niet echt ideaal. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Mijn poes Giulia kreeg afgelopen september 4 kittens. De eerste vier weken bleef ze constant bij haar kleintjes om ze te voeden en te wassen, wat natuurlijk heel normaal is.

Maar in de vijfde week begon ze haar 4 kittens naar mijn bed te brengen op het moment dat ik ging slapen. Dat bleef zo tot de ochtend wanneer ik opstond; dan bracht ze ze weer terug naar hun eigen mandje, de plek waar ze was bevallen en was begonnen met de opvoeding van haar kleintjes.

Dat ging bijna elke nacht zo. In jouw geval is het goed mogelijk dat ze de zorg even een paar minuutjes wil overdragen, gewoon om even de pootjes te strekken, en dat ze je vooral volledig vertrouwt. Ik weet nog dat Giulia echt wilde dat haar kleintjes tussen haar en mij in sliepen, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoeveel dagen is je kitten nu precies?

Kun je me vertellen hoeveel hij weegt?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is wat ik bij de eerste twee nestjes ook had gedaan: in het begin met een doos, een gat en de brokjes, maar ze bleef de kittens maar verplaatsen naar de plek waar ze bevallen was, onderin onze kast. Dus deze keer heb ik niet dezelfde fout gemaakt en heb ik alles meteen onderin de kast klaargezet. De sterilisatie is al helemaal geregeld!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik merk net dat ze nu op haar plekje ligt met haar kleintje. Ik probeerde even op ons bed te gaan liggen en bizar genoeg kwam ze meteen aanzetten met haar kitten. Het is dus weer een ander verhaal; misschien heeft ze gewoon de behoefte om bij ons te zijn. Ze heeft altijd bij ons of bij onze dochter geslapen, misschien mist ze dat wel???

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is ECHT BELANGRIJK dat ze bij haar baby blijft, want anders verlies je hem door onderkoeling en een gebrek aan voeding...

Pak een doos, leg er warme doeken onderin, doe de deksel van de doos dicht zodat ze op een donkere plek zit en maak een ronde opening aan de voorkant van de doos (maak de opening hoog genoeg zodat het kitten er niet uit kan) en laat de doos in een afgesloten kamer staan.

Nog een tip: weeg je kitten elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip en schrijf de gewichten op een blaadje: hij moet gemiddeld 10 gram per dag aankomen.

Zet naast de doos onbeperkt brokjes neer, en vergeet natuurlijk een bakje met vers water niet.

En heel belangrijk: laat de moederpoes steriliseren wanneer het kitten ongeveer 6 weken oud is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, het was een bewuste keuze, dit was haar laatste nestje voordat we haar laten steriliseren. Voor het kitten hebben we al iemand gevonden die hem zal opvangen. Ik vind het maar raar dat de plek waar ze altijd haar kleintjes kreeg haar nu niet meer lijkt te bevallen. Dit is haar derde nestje en er is nooit eerder een probleem geweest; ze deed het altijd onderin onze kledingkast in de slaapkamer. Ik zorgde er altijd voor dat er wat oude kleren van mij in lagen die ik niet meer droeg. Dit nestje was wel anders in de zin dat ze eigenlijk drie baby's kreeg, maar er twee doodgeboren waren, dus er is er maar eentje overgebleven. Een plekje vinden dat nog vertrouwder voelt dan waar ze al zat wordt lastig, want ik heb echt geen idee waar dat zou moeten zijn. Als ik mijn huidige laken onderin de kast leg, zou dat dan niet helpen omdat onze geur daaraan zit?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als ze haar kitten verplaatst, dan bevalt de plek van het nest haar niet (te veel licht, te veel herrie of te koud) of ze voelt zich er niet veilig. Het is aan jou om een plekje voor haar te vinden waar ze zich prettig voelt en waar ze haar kleintje met een gerust hart kan achterlaten omdat ze weet dat het daar veilig is.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ze heeft blijkbaar haar nestje uitgekozen... in jouw bed ^^' Ik zou zo gauw niet weten wat je nu kunt doen, behalve de deur van je slaapkamer dichtdoen, maar dat brengt haar waarschijnlijk alleen maar meer in de war. Ze moet een ander plekje vinden dat net zo lekker ligt als jouw bed.

Waarom heeft ze eigenlijk een nestje gekregen? Was het de bedoeling? En wat ga je met de kittens doen?

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!