Waar gooien jullie de poep van je kat weg?

K
Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik wilde eens weten wat jullie doen met de drollen van je kat. Waar gooien jullie die weg?

Ik weet dat er van die speciale kattenbakemmers bestaan, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.

Meestal gooi ik het in de wc, maar omdat er altijd wel wat kattenbakkorrels aan blijven plakken (minerale vulling), wil ik het liever ergens anders kwijt. In de gewone vuilnisbak gaat het al snel stinken. Is het misschien een idee om ze in hondenpoepzakjes te doen en die dan in de prullenbak te gooien? Zou dat minder erg stinken?

Ik ben namelijk bang dat de afvoer op den duur verstopt raakt, ook al zitten er maar een paar korreltjes aan de poep. Ik heb al eens problemen gehad; ik huur mijn woning en de afvoer in de centrale gang zat verstopt. Volgens de beheerder kwam dat door kattenbakvulling (of vochtige doekjes), maar ik twijfel daaraan. Hij zegt volgens mij maar wat om niet te hoeven repareren of betalen, want hij is van plan mij de kosten van de loodgieter te laten betalen als het nog een keer gebeurt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sommige soorten kattenbakvulling kun je gewoon door het toilet spoelen, dat staat dan op de verpakking aangegeven. Het gaat vaak om plantaardige vulling die ook klontvormend kan zijn, waardoor je de plasjes er makkelijk uit kunt halen. Natuurlijk is het wel wat duurder, maar qua geurtjes heeft het echt grote voordelen.

Hier gebruiken mijn katten direct de wc. Daar is wel een leerproces voor nodig; ze hebben een speciale kit voor op het toilet, met de bril omhoog. Alles valt zo in het water en je hoeft alleen nog maar door te spoelen, echt ideaal 👍

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gooi echt nooit kattenbakvulling in de wc! Mijn zus heeft zo de afvoer verstopt en dat leverde haar een flinke rekening op. In het gebouw hiernaast is er ook een afvoer gesprongen door dat spul; het water kwam tot de tweede verdieping omhoog en de appartementen stonden blank. Je kunt je voorstellen dat die mensen echt 'blij' waren...

Net als de anderen gooi ik de drollen steeds in een klein pedaalemmerzakje dat in een speciaal afvalbakje in de badkamer staat. Ik gooi dat zakje elke dag weg, soms zelfs twee keer per dag. Ik doe het net als @Greylox: ik knoop de zak goed dicht zonder hem te strak aan te trekken, en je ruikt echt helemaal niets. Daarna gaat de zak direct in de algemene container van het gebouw.

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

We hebben een klein prullenbakje in de keuken staan dat we speciaal voor de poepzakjes gebruiken. We strooien wat baking soda op de bodem om de geurtjes te beperken. We gebruiken kleine vuilniszakjes van 5 of 10 liter voor de ontlasting; we leggen een knoop in de zak (strak, maar niet te strak) en maken hem de volgende dag weer open voor de 'nieuwe lading'. Als de zak vol is, gooien we hem in de container op de binnenplaats van ons gebouw.

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

als ik het op de vensterbank zet, word ik sowieso overspoeld door insecten, maar het is wel een goed idee

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

BLUE cat bedankt voor je reactie, ik heb het twee keer gelezen om het goed te begrijpen, dat zijn nogal wat zakken zeg.

Ik zie wel welke witte zak je bedoelt, het probleem is alleen dat ik geen balkon heb.

Wordt je balkon niet overspoeld door vliegen en beestjes met zo'n zak vol poep? En hebben de buren geen last van de geur? Misschien woon je in een huis.

Ik gooi de vieze vulling niet in de wc, alleen de drollen, maar daar blijven soms nog wel wat korrels aan plakken.

Bedankt voor je antwoord.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Inderdaad, het is een heel slecht idee om vieze kattenbakvulling door de wc te spoelen. Nooit doen!

Ik heb drie katten in een appartement (+ een fret), en dit is hoe ik het aanpak:

Ik schep X keer per 24 uur de uitwerpselen eruit en doe die met het schepje direct in een wit plastic zakje (zakjes die ik per 200 stuks online koop). Deze zakken moeten wel stevig zijn. Ik zet de zak op het balkon, nooit binnen. Wanneer de zak aardig vol begint te raken, knoop ik de handvaten dicht en doe ik hem in een gewone grote vuilniszak. Zodra er 2 of 3 witte zakjes in de vuilniszak zitten, sluit ik hem goed af en breng ik hem naar de containers. Op deze manier heb je binnen nooit last van vieze geurtjes.

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!