Waar gooien jullie de poep van je kat weg?

K
Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik wilde eens weten wat jullie doen met de drollen van je kat. Waar gooien jullie die weg?

Ik weet dat er van die speciale kattenbakemmers bestaan, maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt.

Meestal gooi ik het in de wc, maar omdat er altijd wel wat kattenbakkorrels aan blijven plakken (minerale vulling), wil ik het liever ergens anders kwijt. In de gewone vuilnisbak gaat het al snel stinken. Is het misschien een idee om ze in hondenpoepzakjes te doen en die dan in de prullenbak te gooien? Zou dat minder erg stinken?

Ik ben namelijk bang dat de afvoer op den duur verstopt raakt, ook al zitten er maar een paar korreltjes aan de poep. Ik heb al eens problemen gehad; ik huur mijn woning en de afvoer in de centrale gang zat verstopt. Volgens de beheerder kwam dat door kattenbakvulling (of vochtige doekjes), maar ik twijfel daaraan. Hij zegt volgens mij maar wat om niet te hoeven repareren of betalen, want hij is van plan mij de kosten van de loodgieter te laten betalen als het nog een keer gebeurt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Kelinda

Wat betreft je vraag over de geur en het risico op insecten: daar heb ik hier echt geen last van. Het witte zakje dat ik op het balkon laat staan, is zo 'dichtgevouwen' dat er inderdaad geen vliegen op afkomen. Echt hoor, zelfs midden in de zomer heb ik dat probleem niet. En we moeten natuurlijk niet overdrijven, we hebben het hier niet over leeuwenpoep 😁

Vertaald Frans
    S
    Sofrak Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Zelf gebruik ik de klontvormende kattenbakvulling van Tigerino. Ik schep de plasjes en de drolletjes eruit en doe ze in een zwart plastic zakje (die ik bijvoorbeeld meeneem uit de automaten voor hondenpoepzakjes in het park). Als het zakje vol is, knoop ik het dicht en gooi ik het in de vuilnisbak. Ik heb tot nu toe geen last gehad van nare geurtjes in de bak.

Vertaald Frans
    T
    Teorra Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik gebruik ook hondenpoepzakjes die ik bij de Action koop

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Ja, dat is een goed idee om eens te bekijken, want ik heb niet echt veel plek om nog een extra prullenbak in de keuken te zetten, precies daar waar de afzuiging het sterkst is. Ik ga kijken of het haalbaar is, bedankt voor het idee!

Ik heb deze kattenbakvulling al eens gebruikt; het werkt goed en is handig omdat je het door de wc kunt spoelen, maar het stuift wel een beetje. Fijne dag nog!

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt luieremmers gebruiken om nare luchtjes tegen te gaan. Zelf gebruik ik biologisch afbreekbare kattenbakvulling en gooi ik de drolletjes en plasjes van mijn katten direct in de wc. Ik let er wel op dat ik het schepje goed uitschud, zodat er niet te veel tegelijk in de pot belandt. Zo voorkom je dat de wc verstopt raakt.

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

HOI

bedankt voor al jullie reacties en ideeën

ik heb er ook aan gedacht om hondenpoepzakjes te gebruiken en daar de drollen in te doen, ik denk dat ik voor dat idee ga en de zakjes dan gewoon bij het restafval gooi

de plas-klonten gooi ik nu al in de gewone prullenbak, maar dat gaat wel, dat stinkt niet zo erg

die gebruik ik pas sinds kort, daarvoor had ik niet-klontvormende vulling, dus de poep ging in de wc en ik maakte de bak één keer per week helemaal leeg en schoon

ik heb een klontvormende vulling gevonden die niet stoffig is, want dat is echt nodig voor zowel mijn gezondheid als die van hen

ik heb ook al plantaardige klontvormende vulling geprobeerd die je door de wc mag spoelen (dat stond op de verpakking), ik weet het merk niet meer, maar die korrels waren te licht waardoor er naar mijn idee te veel op de grond lag

ik heb heel lang Catsan gebruikt, dat absorbeert goed maar is voor mij te stoffig (ook al is het veel minder erg dan de budgetmerken)

ik heb er al zo veel geprobeerd, die van tofu was goed maar mijn kat at het op

houtkorrels werken goed, maar die lagen echt overal

nu gebruik ik klontvormende bentoniet-vulling die 99,9% STOFVRIJ is en dat is ideaal als je ademhalingsproblemen hebt

trouwens, bij mij in de portiek was er een verstopping in de leidingen en alles stroomde de woning op de 1e verdieping binnen, dus dat huis moest ontruimd en helemaal opgeknapt worden

ik heb wat koffiepoeder in de prullenbak gedaan, dat had ik op internet gevonden om de geur wat meer te maskeren als je de bak opendoet, ik weet niet of dat lang goed blijft werken

fijne dag

Vertaald Frans
    Love Animaux 19
    Love animaux 19 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik schep elke dag de klonten uit de bak in een klein emmertje (het is klontvormende vulling) en na een week gaat de inhoud van het emmertje in een vuilniszak, die dan de gezamenlijke container in gaat.

Vertaald Frans
    D
    Domiaramis Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik schep 2 tot 3 keer per dag alles eruit, doe het in een zakje (gekocht bij de Action), knoop erin en dan hup de gewone prullenbak in onder de gootsteen.

Soms ruik je wel een klein luchtje, maar alleen als je de prullenbak opendoet en in dat geval gooi ik de zak meteen weg.

Vertaald Frans
    Schtroumphy
    Schtroumphy Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik doe hetzelfde als Blue Cat maar dan met hondenzakjes. ^^

Vertaald Frans
    M
    Mahaât Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik gebruik kleine plastic zakjes (zoals van die pedaalemmerzakjes voor in de badkamer) als ik 's avonds de kattenbakken langsga.

Toen ik nog in een appartement woonde, knoopte ik ze meteen goed dicht en deed ik ze in mijn afgesloten prullenbak. En om de twee of drie dagen deed ik de grote zak in de gewone container.

Nu ik in een huis woon, doe ik het op dezelfde manier, behalve dat ik nu een aparte afgesloten emmer heb speciaal voor de zakjes met kattenbakvulling en mijn container buiten makkelijker bereikbaar is.

Ik heb nooit last van geurtjes of insecten gehad. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik plantaardige kattenbakvulling gebruik en ik vind dat dit minder sterk ruikt dan minerale vulling.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 16

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!