Vlooienellende bij de kat?

T
Thomas34350 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, goedenavond!

Ik kom even bij jullie aankloppen omdat ik het even niet meer weet, ik zal het uitleggen.

Mijn vriendin en ik hebben een achtergelaten kitten van 4 maanden oud in huis genomen.

We zijn ermee naar de dierenarts gegaan voor een algemene check-up en vooral om te kijken of ze geen parasieten had.

Alles was oké, dus ze kwam bij ons wonen en heeft 8 maanden als een koningin geleefd.

De ellende begon toen ik haar optilde en opeens vlooien op mijn arm zag...

En toen begon de strijd...

We zijn begonnen met een behandeling (pilletje van de dierenarts + shampoo), het hele huis grondig schoongemaakt en vlooienwerende sprays gebruikt.

Een paar dagen was het rustig, en opeens wordt mijn vriendin weer wakker met vlooienbeten...

Deze keer: weer een grote schoonmaak, een fogger gebruikt, een vlooienhalsband en een Stronghold-pipetje.

Vandaag het huis weer gigantisch schoongemaakt (we zijn al sinds 09:30 bezig en nog steeds niet klaar), kleding en beddengoed in quarantaine, het hele huis met de stoomreiniger gedaan.

Onze kat komt net binnen (tien minuten geleden), ik til haar op en ja hoor.... weer een vlo op m'n arm!!!!!

Dus de balans tot nu toe:

- Fogger

- Spray

- 3x het huis schoongemaakt

- Pilletje van de dierenarts

- Vlooienhalsband

Het is geen optie om haar vanavond naar binnen te laten, ze brengt sowieso driekwart van haar tijd buiten door en komt eigenlijk alleen binnen om te eten.

Ik kom bij jullie voor advies... je begrijpt wel dat ik inmiddels al meer dan tweehonderd euro heb uitgegeven om van die krengen af te komen, maar ik heb het gevoel dat het me boven de pet groeit en dat ik er nooit vanaf kom.

Wat voor oplossingen zijn er nog? Haar niet meer naar buiten laten, ook al is ze het liefst altijd buiten? Of haar juist alleen nog maar buiten laten met voer en een schuilplaats buiten?

Alvast heel erg bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb zelf ook twee katten die naar buiten gaan, waarvan er eentje net als jouw kat is; die is eigenlijk altijd buiten... en ik heb ook nog twee honden.

Ik gebruik Frontline Combo pipetjes voor mijn katten en mijn puppy en een Seresto-halsband voor mijn andere hond. De pipetjes gebruik ik tijdens de warme periode elke drie weken... uiterlijk na een maand.

Ik heb mijn huis nog nooit behandeld en ik heb geen enkele vlo... en dat terwijl ik op het platteland woon.

Daarom snap ik echt niet waar die vlooienplaag vandaan komt, zeker omdat je zelfs je huis al hebt behandeld...

Vertaald Frans
    T
    Thomas34350 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een bazooka tegen vlooien misschien?? Nee maar serieus, ik ben nogal verbaasd dat je vlooien op je armen vindt... vooral nadat je het hele huis al hebt behandeld... Bovendien, door je kat in zo'n korte tijd pillen, pipetjes, vlooienshampoo en een halsband te geven, dood je niet de vlooien... maar je kat 🤣🤣🤣🤣 Je huis behandelen is prima, zuig alle kussens, beddengoed, de bank, enz. goed af. Gebruik een vlooienbom binnenshuis... Als dat eenmaal gedaan is, moet je de kat behandelen (pipetjes die ook de vlooien in je omgeving doden, een combo-pipetje bijvoorbeeld), maar een vlooien-/tekenbehandeling werkt bij pipetjes meerdere weken (minimaal 3 weken), halsbanden meerdere maanden en pillen weet ik niet, die heb ik nog nooit gebruikt... En stop daarna met zo te stressen bij elk "dingetje" op je arm of elk bultje... kleine vliegjes bestaan ook gewoon... En tot slot, als het de bedoeling is om die arme poes de hele tijd buiten te laten uit angst voor vlooien... dat noem je dierenverwaarlozing en dat is onmenselijk.

Goedenavond, bedankt voor je reactie.

Om even in te haken op wat je zei: ik heb een hond uit het asiel gehaald die vastzat in een kooi van 5m2, en dat was ook nog eens een husky. Dus wat betreft dierenverwaarlozing sla ik deze even over.

Aan de andere kant zie je wel welke middelen ik heb ingezet om die vlooien te bestrijden, maar tevergeefs. De laatste keer dat ik haar optilde, zaten er 4 op mijn arm. Vanavond toen ze binnenkwam, zat er weer eentje op mijn arm.

En dan heb ik het niet alleen over de financiële kant – zoals ik al zei, al meer dan 200 euro – maar ook over de persoonlijke inzet, met al dat intensieve schoonmaken de afgelopen tweeënhalve week.

Ik begrijp best dat de behandeling op papier effectief lijkt, maar als ik haar vanavond gewoon naar binnen had laten gaan zonder het te merken, dan was de hele ellende met eitjes en vlooien weer van voren af aan begonnen.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn hele leven besteden aan schoonmaken en geld uitgeven zonder resultaat, daar pas ik voor.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

En ter info: je kunt ook bedwantsen in de matras krijgen en dat geeft ook bultjes... komt niet vaak voor, maar goed...

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Oeps, ik bedoelde beddengoed, geen loterij...... al zijn vlooien misschien wel een soort loterij, je hebt ze of je hebt ze niet......

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Een bazooka misschien tegen de vlooien??

Nee, maar even serieus, ik sta er echt van te kijken dat je nog vlooien op je armen vindt... al helemaal nadat je het hele huis al hebt behandeld...

Bovendien, als je je kat in zo'n korte tijd een tablet, pipet, vlooien-shampoo én een vlooienband geeft, dan maak je niet de vlooien dood... maar je kat 🤣🤣🤣🤣

Je huis behandelen is hartstikke goed: alle kussens, beddengoed, de bank... enz. goed stofzuigen. Een vlooienbom in huis gebruiken... Als dat eenmaal gedaan is, moet je de kat behandelen (met pipetjes die ook de vlooien in de omgeving doden, zoals een combo-pipet bijvoorbeeld). Zo'n vlooien- of tekenbehandeling werkt bij pipetjes meestal een paar weken (minimaal 3 weken), vlooienbanden werken maandenlang en van tabletten weet ik het niet, die heb ik nog nooit gebruikt...

En stop daarnaast met zo te flippen bij elk klein "dingetje" op je arm of elk bultje... kleine vliegjes bestaan ook nog hè...

En tot slot: als je dat arme beestje de hele tijd buiten laat uit angst voor vlooien... dan heet dat gewoon het achterlaten van een dier en dat is onmenselijk.

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!