Goedenavond, goedenavond!
Ik kom even bij jullie aankloppen omdat ik het even niet meer weet, ik zal het uitleggen.
Mijn vriendin en ik hebben een achtergelaten kitten van 4 maanden oud in huis genomen.
We zijn ermee naar de dierenarts gegaan voor een algemene check-up en vooral om te kijken of ze geen parasieten had.
Alles was oké, dus ze kwam bij ons wonen en heeft 8 maanden als een koningin geleefd.
De ellende begon toen ik haar optilde en opeens vlooien op mijn arm zag...
En toen begon de strijd...
We zijn begonnen met een behandeling (pilletje van de dierenarts + shampoo), het hele huis grondig schoongemaakt en vlooienwerende sprays gebruikt.
Een paar dagen was het rustig, en opeens wordt mijn vriendin weer wakker met vlooienbeten...
Deze keer: weer een grote schoonmaak, een fogger gebruikt, een vlooienhalsband en een Stronghold-pipetje.
Vandaag het huis weer gigantisch schoongemaakt (we zijn al sinds 09:30 bezig en nog steeds niet klaar), kleding en beddengoed in quarantaine, het hele huis met de stoomreiniger gedaan.
Onze kat komt net binnen (tien minuten geleden), ik til haar op en ja hoor.... weer een vlo op m'n arm!!!!!
Dus de balans tot nu toe:
- Fogger
- Spray
- 3x het huis schoongemaakt
- Pilletje van de dierenarts
- Vlooienhalsband
Het is geen optie om haar vanavond naar binnen te laten, ze brengt sowieso driekwart van haar tijd buiten door en komt eigenlijk alleen binnen om te eten.
Ik kom bij jullie voor advies... je begrijpt wel dat ik inmiddels al meer dan tweehonderd euro heb uitgegeven om van die krengen af te komen, maar ik heb het gevoel dat het me boven de pet groeit en dat ik er nooit vanaf kom.
Wat voor oplossingen zijn er nog? Haar niet meer naar buiten laten, ook al is ze het liefst altijd buiten? Of haar juist alleen nog maar buiten laten met voer en een schuilplaats buiten?
Alvast heel erg bedankt!