Vlooien bestrijden: kitten van 3,5 maand oud

Fratoche
Fratoche Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kitten heet Boulette en is 3,5 maand oud.

Na de adoptie merkte ik dat hij vlooien had. Ik ben een week geleden bij de dierenarts geweest en daar is hij gewassen met Frontline Spray, maar deze week vond ik weer vlooienpoepjes in zijn vacht. Na een keertje kammen vond ik er al minstens 5 (die ik met veel plezier heb doodgeknepen, rotbeesten!!!).

Ik wil dat mijn kitten zich goed voelt.

Wat raden jullie aan? Zijn pipetjes effectiever? Welk product kan ik gebruiken om mijn appartement te behandelen?

Ik heb een vlooienbandje geprobeerd, maar hij voelde zich er totaal niet prettig bij en was heel erg onrustig (hij rende als een bezetene in het rond, dus ik heb het maar weer afgedaan).

Bedankt voor jullie tips!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Fratoche,

Er is bij de apotheek een speciaal vlooienmiddel voor kittens te koop. Het is wel wat duurder dan de middelen voor volwassen katten, denk aan ongeveer 30 euro. Qua hygiëne is het belangrijk dat je al het textiel op 60 graden wast. Ook moet je je kitten goed kammen met een speciale kam om de eitjes te verwijderen. Een tip: anti-luizenmiddelen werken ook supergoed tegen vlooien, ze zijn goedkoper en werken echt radicaal.

Fijne dag!

Vertaald Frans
    Fratoche
    Rapporteren

Ik moet nog maar één kamer ontsmetten. Dat doe ik morgen pas, want ik had niet genoeg middel meer voor het hele appartement --' Maar omdat hij nog steeds vlooien heeft, moet ik hem wel in de enige kamer laten die nog niet ontsmet is :-/

Ik overleg het morgenochtend even met de dierenarts. Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pas op hoor, al die middelen zijn nog steeds giftig... ! Heb je je huis al helemaal grondig schoongemaakt? Alle kleden, vloerbedekking, matrassen en de vloer gedweild en gestofzuigd? De gordijnen, de bank? De krabpaal, het dekbed? Het is echt heel lastig om van vlooien af te komen, je moet er op dit punt echt even vol voor gaan. Toen ik Maïa kreeg had ze behoorlijk wat vlooien; ik heb haar toen direct in bad gedaan terwijl mijn vriend het hele appartement onder handen nam. Helemaal top, sindsdien geen vlo meer gezien :)

Vertaald Frans
    Fratoche
    Rapporteren

Ik heb hem vandaag om 15:00 uur een Eliminall-pipetje gegeven.

Nu zie ik net drie vlooien krioelen op zijn achterhand.

Kan ik hem morgen rond 17:00 uur behandelen met Frontline spray om die resistente vlooien verder aan te pakken, of niet? Is dat te vroeg?

Bedankt.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

Het belangrijkste bij de behandeling van vlooien is dat je goed begrijpt dat vlooienmiddelen alleen de volwassen vlooien doden. Dus nadat je een middel hebt toegediend, blijven de eitjes altijd achter. Die komen een paar dagen later uit en worden dan volwassen vlooien. Het is dus heel normaal dat je na een behandeling nog vlooien ziet. De beste manier om er vanaf te komen is om de behandeling een paar keer te herhalen met telkens een paar dagen ertussen. Zo kun je alle volwassen vlooien en de uitgekomen eitjes aanpakken, voordat de vlooien de kans krijgen om weer nieuwe eitjes te leggen. In sommige gevallen kan het nodig zijn om ook je huis te behandelen met een omgevingsspray, vooral op textiel en vloeren. Doe dit echter alleen als de gewone behandeling niet aanslaat of bij een flinke plaag. Volg in ieder geval altijd goed de instructies van de fabrikant op.

Succes ermee,

Joachim

Vertaald Frans
    Toucoch
    Toucoch Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor je appartement kun je een spray of zoiets gebruiken. Wat je kitten betreft: het beste is om het ergste er met de hand en een kammetje uit te halen (ook al kost dat wat tijd). Daarna kun je het beste een pipetje gebruiken (van een spray schrikken ze en dat is niet fijn, en een halsband vindt je kat niet prettig). Ik had zelf het merk Beaphar gekocht, ik betaalde ongeveer 11 € voor 3 pipetjes. Ik heb er eentje gebruikt en weg waren ze (dus helemaal top). Nu ze bij de dierenarts loopt, schrijft die pipetjes voor die zowel tegen vlooien als tegen wormen werken en dat is echt ideaal!!! Ik weet het merk niet, maar het kost ongeveer 10 € per pipetje. Elke maand kan dat best prijzig worden, maar goed.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!