Ultra Levure en Smecta?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi daar ben ik weer!!!

Nu is het zo dat ik op verschillende sites en forums heb gelezen dat je Ultra Levure (werkzame stof: Saccharomyces boulardii) kunt geven aan een kitten met zachte ontlasting? Ik zou heel graag willen weten of dat wel of niet kan?

Zelf twijfel ik een beetje... Aan de ene kant ben ik voor, omdat het een natuurlijk product is en niet gevaarlijk. Aan de andere kant ben ik tegen, omdat het een product is dat eigenlijk voor mensen bedoeld is...

Ik heb ook gehoord dat je Smecta (werkzame stof: diosmectiet) kunt geven... Omdat het in de basis een natuurlijk product is en voor baby's gemaakt is... Sommige ervaringen laten zien dat deze middelen effectief zijn, maar ik blijf sceptisch...

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik stel mijn vraag even anders: Moet ik stoppen met het natvoer, aangezien ze vocht nodig hebben?

Of misschien in een kleine hoeveelheid?

Bedankt voor jullie reacties!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Lol, ik zie het gezicht van die apothekeres al helemaal voor me :-) Nou, laten we zeggen dat mijn poes 1,5 kg weegt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik geloof niet dat er verschillende soorten van zijn. Maar voor mijn hond (26 kg) zijn het bijvoorbeeld 2 capsules 's ochtends, 's middags en 's avonds. Ik denk dat het vooral van het gewicht afhangt, dus voor een kat... Je moet haar even vragen hoeveel capsules je per dag moet geven, maar dat vertelt ze je vast wel ;)

Het verschil met Smecta is dat dat wel de diarree stopt, maar de darmflora niet herstelt. Daarom geef ik de voorkeur aan Ultra-Levure. Ik betaal ongeveer 5 € voor een doosje.

Trouwens, nog een kleine anekdote: mijn apotheker vroeg me "is het voor een volwassene of een kind?" en ik antwoordde een beetje beschaamd "nee, het is voor mijn hond..." Ze schoot echt in de lach en zei: "nou, die heb ik nog nooit gehoord!" x)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn dierenarts gaf me de tip om een beetje Smecta (werkzame stof: diosmectiet) met wat water in een spuitje te doen en dat beetje bij beetje te geven!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik moet degene met de laagste dosering hebben, toch?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is in capsulevorm verkrijgbaar bij de apotheek. Je kunt het gewoon door het natvoer, de brokjes of iets anders mengen. Vraag je apotheker even om advies voor de juiste dosering.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Waar doe je de biergist doorheen zodat ze het binnenkrijgen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou ja, laten we zeggen dat wanneer ik het heb over stoppen met natvoer, dat alleen is totdat ze weer normale ontlasting hebben ^^

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!