Ultra Levure en Smecta?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
🙂 ?
Ik stel mijn vraag even anders: Moet ik stoppen met het natvoer, aangezien ze vocht nodig hebben?
Of misschien in een kleine hoeveelheid?
Bedankt voor jullie reacties!!
Moet ik stoppen met natvoer?
Lol, ik zie het gezicht van die apothekeres al helemaal voor me :-) Nou, laten we zeggen dat mijn poes 1,5 kg weegt.
Ik geloof niet dat er verschillende soorten van zijn. Maar voor mijn hond (26 kg) zijn het bijvoorbeeld 2 capsules 's ochtends, 's middags en 's avonds. Ik denk dat het vooral van het gewicht afhangt, dus voor een kat... Je moet haar even vragen hoeveel capsules je per dag moet geven, maar dat vertelt ze je vast wel ;)
Het verschil met Smecta is dat dat wel de diarree stopt, maar de darmflora niet herstelt. Daarom geef ik de voorkeur aan Ultra-Levure. Ik betaal ongeveer 5 € voor een doosje.
Trouwens, nog een kleine anekdote: mijn apotheker vroeg me "is het voor een volwassene of een kind?" en ik antwoordde een beetje beschaamd "nee, het is voor mijn hond..." Ze schoot echt in de lach en zei: "nou, die heb ik nog nooit gehoord!" x)
Mijn dierenarts gaf me de tip om een beetje Smecta (werkzame stof: diosmectiet) met wat water in een spuitje te doen en dat beetje bij beetje te geven!
Ik moet degene met de laagste dosering hebben, toch?
Het is in capsulevorm verkrijgbaar bij de apotheek. Je kunt het gewoon door het natvoer, de brokjes of iets anders mengen. Vraag je apotheker even om advies voor de juiste dosering.
Waar doe je de biergist doorheen zodat ze het binnenkrijgen?
Nou ja, laten we zeggen dat wanneer ik het heb over stoppen met natvoer, dat alleen is totdat ze weer normale ontlasting hebben ^^