Ultra Levure en Smecta?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi daar ben ik weer!!!

Nu is het zo dat ik op verschillende sites en forums heb gelezen dat je Ultra Levure (werkzame stof: Saccharomyces boulardii) kunt geven aan een kitten met zachte ontlasting? Ik zou heel graag willen weten of dat wel of niet kan?

Zelf twijfel ik een beetje... Aan de ene kant ben ik voor, omdat het een natuurlijk product is en niet gevaarlijk. Aan de andere kant ben ik tegen, omdat het een product is dat eigenlijk voor mensen bedoeld is...

Ik heb ook gehoord dat je Smecta (werkzame stof: diosmectiet) kunt geven... Omdat het in de basis een natuurlijk product is en voor baby's gemaakt is... Sommige ervaringen laten zien dat deze middelen effectief zijn, maar ik blijf sceptisch...

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren
    Hoi Mymiebh, bedankt voor je reactie, maar het is inmiddels over: mijn poes heeft geen diarree meer.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Diarree is bij onze kattenvrienden vaak een teken van stress en een emotionele reactie. Na een adoptie komt het regelmatig voor dat een katje last krijgt van een gevoelige spijsvertering. Doe drie druppels "Bach bloesem": "Rescue" of gentiaan (homeopathie) in zijn drinkbakje en ververs dit elke dag volledig (gedurende 15 dagen tot een maand). Geef hem veel liefde om zijn vertrouwen te winnen, want een gelukkige kat is een gezonde kat. En vergeet niet: een sessie bij de osteopaat kan heel effectief zijn om darmklachten aan te pakken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, het klopt dat het pas een weekje is. Ik maak me gewoon zorgen en daarom word ik wat ongeduldig.

Ik ga proberen om net wat meer Orijen te geven om te kijken of het niet de Purina One is waar hij diarree van krijgt.

Héél erg bedankt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Ik had nog een vraagje: zijn er andere brokjes van goede kwaliteit die geschikt zijn voor de spijsvertering van mijn poezen? Ze zijn namelijk erg gevoelig.

Ik dacht dat Orijen een heel goed merk was, misschien zelfs wel het beste, maar als ik zie hoe mijn poezen erop reageren, begin ik te denken dat ze de Orijen toch niet zo goed verteren.

Nu zit ik daar dus mooi mee, met die 13 kg Orijen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, het is me niet gelukt om FortiFlora te vinden :-/

Maar goed, ik ben bij de dierenarts geweest en die zei dat het waarschijnlijk kwam door het kwaliteitsverschil tussen de twee soorten brokken (natuurlijk probeerde hij me weer zijn Hill's aan te smeren). Ik ga de overstap dus toch maar doorzetten. Ik ben ook nog even bij een dierenwinkel langsgegaan en de medewerkster daar zei dat je met producten zoals Orijen normaal gesproken geen last van diarree zou moeten hebben, dus zij adviseerde me ook om gewoon door te gaan met de overgang ^^

In ieder geval, bedankt nog Sevv voor je advies, ik heb nog wel een klein vraagje: welke van Orijen zijn het beste, die met vis of met kip?

Bedankt allemaal!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah oké, nou dan ga ik er vanmiddag even naar kijken, nogmaals bedankt!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus dat kun je gewoon bij de apotheek krijgen? Zijn er verschillende soorten? Voor 1 kg bijvoorbeeld?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, kun je dat bij de dierenarts kopen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is nu al anderhalve week, geloof ik

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!