Trillingen en spasmen bij mijn kat

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zou graag mijn ervaring met jullie willen delen en horen of iemand de symptomen herkent die ik ga beschrijven, en misschien tips of ideeën heeft...

Ongeveer een maand geleden hebben we een poesje van twee jaar uit het asiel geadopteerd. Al snel merkte ik dat wanneer ze uitrust (zonder te slapen), ze last krijgt van samentrekkingen, schokjes, spasmen (ik weet niet welke term het beste past) en trillingen... Ik heb het met verschillende dierenartsen besproken (die van het asiel en mijn eigen) en elke keer zeggen ze dat het onderzoek niets abnormaals uitwijst... :/ Ik heb het gevoel dat ze me niet serieus nemen en dat geeft me alleen maar meer stress, zeker omdat ik deze symptomen steeds vaker zie.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Versailles3
    Versailles3 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb een Maine Coon van anderhalf jaar oud die een heupfractuur heeft gehad. Ze is geopereerd, maar ze had van tevoren al last van spasmen en nu, drie weken na de operatie, heeft ze die nog steeds. Het gebeurt wanneer ze rust, maar niet wanneer ze in een diepe slaap is... Ik maak me ook zorgen en probeer nu CBD-olie om haar weerstand te versterken, maar voorlopig heeft ze er nog steeds last van. Mijn dierenarts zegt dat er veel redenen kunnen zijn waarom een kat trilt of spasmen heeft; het kan neurologisch zijn of iets anders. Ze lijkt er zelf geen pijn van te hebben, maar het doet me toch echt pijn om te zien. Ik wacht nu af tot haar heup wat stabieler is, wat tot drie maanden na de operatie kan duren, maar als ze dan nog steeds spasmen heeft, denk ik dat we verdere stappen moeten ondernemen :(

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb precies hetzelfde met mijn kitten van 9 maanden!

Geen zichtbare pijn, maar wel die onverwachte, ongecontroleerde trillingen, een soort vibrerende spasmes... mijn dierenarts kan ook niets geks vinden!...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi Off, Er zijn idiopathische, metabole en fysiologische trillingen die kunnen voorkomen als reactie op bepaalde emoties of lichamelijke toestanden, zoals kou of slaap (schrikreactie). Dit zijn onvrijwillige samentrekkingen die soms best heftig kunnen zijn (blijkbaar is dat bij jouw poes niet het geval), en die je vooral ziet wanneer ze net in slaap valt. Deze samentrekkingen kunnen ervoor zorgen dat ze plotseling wakker schrikt. Ze kunnen ook worden veroorzaakt door pijn, de hik of stress; dit klinische verschijnsel komt bij veel verschillende aandoeningen voor. Ik denk dat het 't beste is om eens een andere dierenarts te raadplegen. Dit soort symptomen moet je niet te lichtvaardig opvatten. Als blijkt dat het allemaal onschuldig is, is dat alleen maar fijn en ben je in ieder geval gerustgesteld dat je er even naar hebt laten kijken. Er zullen vast nog andere leden hun ervaringen met je delen en wie weet komt Pro Véto ook nog even langs in je topic...
    Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!