Hoi allemaal,
Helaas heeft mijn kat de diagnose IBD gekregen. Het was geen verrassing, want alle symptomen wezen al in die richting.
Hij krijgt nu een behoorlijk hoge dosering cortisonen en de dierenarts raadt ons hypoallergene brokjes van Hill's of iets vergelijkbaars aan. Dat wil ik eigenlijk liever vermijden, omdat ik me flink heb verdiept in kattenvoeding en ik niet wil dat we over een paar jaar met nierfalen te maken krijgen.
Momenteel krijgt hij graanvrij mono-proteïne natvoer van Catz Finefood. De eiwitbron die hij nu krijgt (schaap) lijkt beter te vallen dan de vorige en zijn ontlasting is iets steviger dan normaal, maar nog niet echt 'gezond'. Bovendien is het volume nogal groot. Hij braakt nu niet meer, maar dat is in het verleden wel gebeurd, vooral bij de overstap van het ene naar het andere voer, zelfs als we dat heel voorzichtig deden (Orijen valt bijvoorbeeld totaal niet goed).
Ik vraag me af of ik niet zou moeten overstappen op raw feeding of zelfgekookte maaltijden. Heeft iemand goede ervaringen met dit soort diëten? Hebben jullie nog andere aanraders voor natvoer of brokjes voor een kat met IBD?
Als je nog andere suggesties hebt om zijn levenskwaliteit te verbeteren, laat het dan zeker weten. Ik wil zo graag dat hij zich weer beter voelt!
Alvast bedankt :)