Statische elektriciteit bij mijn katten, wat te doen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja! Klopt. Soms hoor ik de twee katten onderling zelfs schokjes krijgen!
Néo hoeft maar op te staan van zijn kussen en je hoort het al knetteren van de elektriciteit! Hij is echt superstatisch haha!
Bedankt voor je berichtje
Ik had dat ook altijd met mijn kortharige hond als het buiten vrieskoud was. Wanneer ik haar aaide, kregen we soms een klein schokje. Vaak komt dat omdat ik wollen truien draag, of bijvoorbeeld als we op bed aan het dollen zijn en ze over de lakens rolt. Ondanks dat de lakens en het dekbedovertrek van katoen zijn, krijg je door de wrijving toch van die schokjes. Nu heb ik net een langharige hond en ik hoef hem niet eens aan te raken; als ik mijn hand boven zijn rug houd, gaan zijn haren al overeind staan door de statische elektriciteit! Het is net als bij ons mensen, wij krijgen soms ook een schokje als we elkaar aanraken.
Hun echte namen zijn Fessenheim en Bure, toch?
Ik denk dat er weinig aan te doen is.
Vraag het voor de zekerheid even aan de dierenarts, voor het geval er iets anders achter zit. Maar ik betwijfel het.👎👎👎
Dank je! ?
Ik kreeg ook de tip om op blote voeten door de tuin te lopen.
Maar hoe verklaar je dat een van mijn katten "minder elektrisch" is?
Ik raak ze allebei aan, en niet altijd in dezelfde volgorde. De kater is echt erg lol
Hoi,
De kans is groot dat jij degene bent die die statische elektriciteit opbouwt... en niet je kat!
Een kat ontlaadt zich namelijk vanzelf terwijl hij over de grond loopt.
Maar als jij te veel synthetische kleding draagt of als je voeten van de vloer zijn geïsoleerd door je zolen, dan bouw je statische elektriciteit op die niet of nauwelijks weg kan. Zodra je je kat aanraakt, ontlaad je op hem... en dat vindt hij natuurlijk niet fijn!
Probeer jezelf eens te ontladen voordat je hem aait door een metalen buis (onbewerkt metaal) of een radiator aan te raken. En draag vaker katoen!
Succes en houd ons op de hoogte... bedankt!
5 reacties van 5