Spoed! Verstopt sinds zijn castratie (2 dagen)

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, Macaron van anderhalf jaar oud is vrijdag gecastreerd.

Ik heb hem om 16:00 uur opgehaald en hij was toen nog een beetje groggy. De dierenarts zei dat hij die avond geen brokjes mocht omdat hij vlak na de operatie had overgegeven.

Dus toen ik gisteren zag dat hij zijn gebruikelijke drolletje niet had gedaan, maakte ik me nog niet zo'n zorgen omdat hij vrijdag helemaal niets had gegeten.

De laatste keer was in de nacht van donderdag op vrijdag voordat we naar de dierenarts gingen, wetende dat hij na donderdagavond 20:00 uur niets meer had gegeten zoals de dierenarts had gevraagd. Sinds gisteren eet hij weer als vanouds, maar vandaag heeft hij nog steeds niet gepoept. Ik weet dus niet of het nu 2 of 3 dagen geleden is, of dat hij het misschien vrijdag (bij de dierenarts) heeft gedaan.

Nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken. Hij is al een paar keer wezen plassen zonder problemen, de kattenbak is verder nog schoon sinds hij terug is van de dierenarts. Qua gedrag is er niet veel veranderd, behalve dat hij daar beneden veel meer likt dan voorheen... Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Ik denk dat als er vannacht niets verandert, ik morgen de dierenarts bel, maar ik hoor graag jullie mening.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Cataleya Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

geen internet meer om te antwoorden, maar ja hoor, na een paar dagen heeft hij eindelijk zijn behoefte gedaan. hij wilde gewoon zijn eigen kattenbak en zijn korrels, die gekkerd! hij moest niks hebben van die onderlegger van de dierenarts.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Mijn kitten is net gecastreerd, hij is bijna 5 maanden oud en heeft al 2 dagen geen ontlasting meer gehad. Wat moet ik doen?

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Hoi, mijn kitten van 5 maanden is net gecastreerd, maar hij heeft nu al 2 dagen niet gepoept. Wat moet ik doen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Goedenavond, ja hoor, het is zover! Vanmiddag vond ik een drol toen ik thuiskwam van m'n werk, pfff, wat een opluchting. Het viel gelukkig allemaal wel mee. Ik vond het ook niet zo'n fijn idee om de dierenarts te bellen, want hij bleef maar proberen me die Pro Plan brokjes aan te smeren na de ingreep van m'n ventje... In ieder geval superbedankt voor de reacties en een fijne avond nog 👋
    Vertaald Frans
    Mamiecat
    Mamiecat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Al nieuws?

Ik begrijp je bezorgdheid... je maakt je al snel zorgen om die pluizenbollen van ons!

Als er vanochtend nog niet gepoept is, kun je de dierenarts even bellen. Dat hoort bij de nazorg na een ingreep.

Houd ons op de hoogte, bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, dat stelt me gerust dan. Ja, voor nu eet hij gewoon en geeft hij niet over. Hij gaat wel op de kattenbak, maar alleen om te plassen. Ik zal erop letten zodra hij weer gaat...

Vertaald Frans
    R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, als hij niet voor niks op de kattenbak gaat zitten, zie ik daar voorlopig nog geen reden tot zorg in. Hij was nuchter, heeft overgegeven bij de dierenarts en heeft na de castratie ook nog niet gegeten. Je moet het even de tijd geven voordat alles weer op gang komt.

Ik denk dat je nog prima even kunt afwachten, tenzij hij natuurlijk wel probeert te poepen maar het niet lukt, of als hij gaat overgeven, niet meer wil eten, enzovoort.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!