Samenwonen van kat en schildpad

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik krijg binnenkort een landschildpad van ongeveer 5 jaar oud en ik ga een buitenverblijf voor haar maken in de tuin. Nu vraag ik me af of het samenwonen met mijn kat problemen kan opleveren. Ik wil natuurlijk niet dat mijn kat de schildpad verwondt als ze ermee probeert te spelen... De schildpad is ongeveer 15 cm groot.

Hebben jullie hier ervaring mee of tips voor mij?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Het hangt echt van de kat af. Ik denk dat het goed is dat de schildpad al 5 jaar is. Ik heb vrienden met een heleboel schildpadden die prima samenleven met de huiskat. Ze gaven een kleintje van 1 jaar aan hun zoon en binnen 2 dagen was ze al dood... zijn kitten had een oogje uitgekrabd... sniff

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Chocofraise en fafa50 voor jullie reacties, dat bevestigt wat ik al dacht, maar ik zal in het begin toch nog wel even voorzichtig zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Dat hij haar als prooi ziet is niet eens het grootste gevaar, maar vooral dat een schildpad hemofilie heeft (dat zei mijn buurvrouw tenminste, ik heb het zelf niet gecheckt), dus één haal met een nagel kan al fataal zijn.

Wat ervaringen betreft: mijn buren hebben nu al een jaar of 15 een landschildpad (een volwassen exemplaar). Zij hebben een kat en wij hebben er twee. Nooit problemen mee gehad tot nu toe.

Een andere, trieste ervaring: een schoonzus gaf ons een landschildpad (kleiner dan die van de buren, maar in ieder geval een "puber"). Helaas zijn we niet voorzichtig genoeg geweest en onze honden hebben hem... letterlijk opgegeten, inclusief schild...

We voelden ons zó schuldig, wat een sukkels waren we ook!!!!!

Nou, dat was het zo'n beetje.

Fijne dag nog!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet het niet zeker, maar het zou me echt verbazen als de kat de schildpad als prooi ziet! Ik denk zelfs dat de kat in eerste instantie eerder zal schrikken van die mooie schildpad ^^! En als hij hem niet zo "leuk" vindt, denk ik dat hij hem gewoon uit de weg gaat!

Maar goed, nogmaals, ik weet het niet 100% zeker ^^ dat moet je echt even checken!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Angeline, ik hoop dat mijn poes de schildpad niet voor een biefstuk aanziet...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, nou, het kan alle kanten op gaan; het kan goed gaan, maar ook totaal niet. Het is een beetje onvoorspelbaar en hangt af van het gedrag van de kat in vergelijking met een ander dier...

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!