Runderlever geven aan een kat?

Balge
Balge Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Mijn kat heeft niet echt een uitgebalanceerd dieet omdat ze alleen maar brokjes eet (ze wil echt niets weten van ander voer). Het viel me op dat haar slijmvliezen nogal bleek zijn, dus ik vermoed dat ze bloedarmoede heeft door haar eenzijdige voeding. Ik heb runderlever gekocht (geschikt voor menselijke consumptie) om haar bloedarmoede op een milde manier aan te pakken en haar een boost te geven. Ik heb haar een rauw stukje gegeven en tot mijn grote verbazing vond ze de geur heerlijk en heeft ze het direct opgegeten! Mag ik haar hier meer van geven? Moet ik het koken of kan ik het gewoon rauw geven?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde geldt voor wat blue zegt: je kunt de toestand van je dier niet beoordelen zonder eerst een dierenarts te raadplegen.

De meeste katten, waaronder die van mij, eten vooral brokjes en hebben nergens last van. Zoals al gezegd is het belangrijk dat er vooral dierlijke eiwitten in zitten en zo min mogelijk granen (die van mij verteren graanvrij trouwens niet goed); weinig suiker en niet te veel mineralen.

Als je merkt of denkt dat je kat ziek is, moet je echt een dierenarts raadplegen. Een verandering van voeding gaat het probleem niet oplossen, want dat is niet per se (en waarschijnlijk zelfs helemaal niet) de oorzaak van zijn klachten.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Alleen een dierenarts kan de diagnose bloedarmoede stellen. Daarnaast heb je brokken en je hebt brokken. Als die van haar van goede kwaliteit zijn, rijk aan eiwitten en arm aan koolhydraten, is er geen enkele reden dat ze bloedarmoede zou hebben.

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Als je alle voedingsstoffen en zo die in lever zitten goed wilt benutten, kun je het beter rauw geven. Maar let wel op:

- Een dier dat niet gewend is aan rauw voer kan er diarree van krijgen.

- Het wordt afgeraden om brokken en rauw voer tegelijkertijd te geven (al kunnen sommige dieren er prima tegen).

- Bij een kat gaat het wat betreft lever om hele kleine hoeveelheden. In een rauw dieet moet je voor een kat van 4 kg bijvoorbeeld denken aan 6 g per dag. Er zitten essentiële stoffen in lever, maar ook dingen die bij een teveel juist voor problemen kunnen zorgen.

Als je trouwens denkt dat alleen brokken niet genoeg zijn voor een gebalanceerd dieet voor je kat, en hij lijkt rauw vlees lekker te vinden, kun je altijd proberen om over te stappen op BARF ^^

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!