Roze/wit bultje bij mijn kat, help
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Waarschijnlijk een klein wratje, dat komt vaker voor bij katten die wat ouder worden. Je moet er niet aan krabben, maar het gewoon goed in de gaten houden. Als het echter groter wordt, kun je beter even naar de dierenarts gaan.
Nee hoor 😅 het zit op de poot, zeg maar de schouder als je het met een mens vergelijkt, een beetje bij de nek/poot. Lastig om een foto te maken, want ze wiebelt alle kanten op
Een harige tepel dus 😏 Is het rond de tepels normaal niet juist minder behaard? Trouwens, ik wist niet dat katten wratten konden krijgen.
Hoi,
Wat bedoel je precies met 'aan de zijkant'? Want volgens mij lijkt het sprekend op een tepel. Mannetjes hebben die ook gewoon. Trek er niet aan hoor. Laat ze lekker zitten!
Oké, superbedankt! Ik hou het in de gaten tot we bij de dierenarts terecht kunnen.
Hoi,
Bultjes onder de huid bij een kat kunnen verschillende oorzaken hebben: een abces, een tumor (vaak goedaardig, dan noemen we het een lipoom), een cyste, een reactie op een injectie of een wrat.
Je zult hiervoor echt even naar de dierenarts moeten gaan, zodat die een duidelijke diagnose kan stellen over wat die knobbel precies is.
In de tussentijd zou het eventueel een wrat kunnen zijn. Dat noemen we papillomen. Papillomen zijn meestal goedaardige gezwellen. Wratten bij katten zien eruit als kleine bultjes die variëren in grootte en vorm.
Er is dan misschien een behandeling mogelijk (medisch of operatief).
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen,
Nog een fijne dag,
Paul
6 reacties van 6