Rechteroog van mijn kat is helemaal zwart geworden, wat moet ik doen?

J
Jcod Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi iedereen,

Ik schrijf dit berichtje omdat het rechteroog van mijn kat sinds vrijdag helemaal zwart is geworden met een lichte witte gloed. Ze is inmiddels 13 jaar oud en heeft nooit eerder gezondheidsproblemen gehad! Bovendien is haar gedrag helemaal niet veranderd; ze probeert zich totaal niet te verstoppen en heeft nog een hartstikke goede eetlust. Ik heb morgenavond een afspraak bij de dierenarts, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me echt grote zorgen maak (bang voor een mogelijke tumor of kanker). Daarom wilde ik hier even polsen of iemand anders wel eens in dezelfde situatie heeft gezeten met zijn of haar kat...

Ik voeg een foto van haar oog bij, normaal gesproken heeft ze prachtige groene ogen!

Bedankt aan iedereen die de tijd neemt om dit te lezen en te reageren!

Rechteroog van mijn kat is helemaal zwart geworden, wat moet ik doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • V
    Vava49 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn kat heeft nu precies hetzelfde en we kunnen pas over een week bij de dierenarts terecht.

Zou je me kunnen vertellen wat er uit het onderzoek bij jouw kat is gekomen?

Bedankt

Vertaald Frans
    EloEil
    Eloeil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik heb een vraagje: geef je hem/haar wel eens Credelio?
    Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren
    Hoi, Je hebt er goed aan gedaan om een afspraak te maken bij je dierenarts. Naarmate ze ouder worden, kunnen er namelijk verschillende oogaandoeningen ontstaan: uveïtis, lensluxatie, netvliesloslating... al dan niet met een onderliggende oorzaak zoals een hoge bloeddruk of een tumor. Fijne dag nog. Caroline
    Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, je moet echt snel een afspraak maken bij de dierenarts. Ogen zijn ontzettend kwetsbaar. Het is mogelijk dat er bloedvaatjes zijn geknapt, waardoor het oog zwart ziet van het bloed onder de lens. Dat hij zich verder normaal gedraagt is geruststellend, maar wacht niet te lang met een consult. Een onbehandelde oogaandoening kan er namelijk voor zorgen dat je kat zijn oog verliest.
    Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!