Problemen met drachtige poes die niet bevallen wil

S
Stnn95 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal,

Mijn poes van 10 maanden is sinds 21 april drachtig. Op woensdag 16 juni hebben we een röntgenfoto laten maken om te checken of alles goed ging en de dierenarts vertelde ons dat ze binnen de komende 8 dagen zou bevallen. Maar nu zijn we bijna 2 weken verder en nog steeds niets. Ze zoekt geen plekje; we hebben een doos met dekens voor haar neergezet maar daar gaat ze totaal niet in. We hebben ook haar mandje "ingericht", maar daar doet ze ook niets mee. Ze zit de hele dag in de badkamer, terwijl ze normaal gesproken echt een knuffelkont is en altijd bij ons is.

Vrijdag had ze weeën (ik weet het niet 100% zeker) maar daarna niets meer! Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik over een week moet langskomen als ze nog niet bevallen is, maar dat vind ik wel heel erg lang duren!

Ik zou graag willen weten of iemand dit al eens heeft meegemaakt? En is het normaal dat ze geen plekje zoekt?

Het was geen geplande zwangerschap, we wilden haar laten steriliseren maar de dierenarts zei dat we moesten wachten op haar eerste krolsheid... maar ze is dus precies ontsnapt toen ze voor het eerst krols was!

Ik plaats hier een foto van haar buik, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Bedankt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • S
    Rapporteren

Ik ben inderdaad van dierenarts gewisseld omdat die geen echo's maakte en de andere dierenarts heeft bevestigd wat je zegt!

Bedankt voor je antwoord.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben vooral gestrest omdat ik in het verleden voor een zwangere poes heb gezorgd (die was niet van mij) en zij bijna doodging tijdens de bevalling en een spoedoperatie moest ondergaan. En nu het einde van de dracht dichterbij komt, ben ik echt heel erg bang voor die van mij en maak ik me overal zorgen om! 😬

Wat de datum van de bevruchting betreft: dat was tussen 21 en 23 april!

Ja, ik dacht: ze wil vast in de badkamer bevallen, dus ik heb daar de doos neergezet, maar ze ligt liever gewoon op de grond.

Bedankt voor jullie antwoorden, dat stelt me gerust!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Kleine tip: zoek alsjeblieft heel snel een andere dierenarts!

Deze bakt er echt helemaal niks van. Hoe komt hij er in hemelsnaam bij dat je 'moet wachten op de eerste krolsheid'???? Bij de meeste poezen merk je die eerste krolsheid niet eens, dus met dat achterlijke advies van hem is een zwangerschap gegarandeerd. En de poes is nog veel te jong, met alle risico's van dien voor haar en de kittens. Echt schandalig.

Wat de rest betreft: ze lijkt op schema te zitten, maar het zal nu niet lang meer duren. Als ze zich prettig voelt in de badkamer, maak daar dan een lekker nestje voor haar klaar.

Vertaald Frans
    X
    Xchtu Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Misschien zoekt ze geen ander plekje omdat ze juist in de badkamer wil bevallen? Dat zou heel goed kunnen, of misschien gaat ze op het juiste moment alsnog in haar doos liggen.

Wat betreft de bevallingsdatum heeft je dierenarts zich misschien vergist, dat kan gebeuren. Behalve afwachten zie ik niet zo goed wat je kunt doen. Houd wel goed in de gaten of ze haar slijmprop al is verloren; dat ziet er een beetje gek geel/groen en slijmerig uit (zoals de naam al zegt 😁) en meestal bevalt ze dan een paar uur nadat ze die verloren heeft.

Normaal gesproken zou ze vandaag of morgen moeten bevallen (als ik me niet vergis), tenminste als ze echt sinds 21 april drachtig is.

Maak je geen zorgen, als ze nog niet is bevallen, dan is het simpelweg het moment nog niet. Ik hoop dat alles goed gaat met haar :) Laat je ons weten hoe het met haar gaat? 😄

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, het is alweer een tijdje geleden dat ik een zwangere poes heb gehad, maar volgens mij is er op dit moment nog niets verontrustends aan de hand. Weet je zeker wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden? Ze lijkt me niet zo dik. In ieder geval valt het nog binnen de norm (de dracht duurt tot 69 dagen). Omdat het haar eerste zwangerschap is, heeft ze misschien nog niet het instinct om een plekje te zoeken, tenzij ze voor de badkamer heeft gekozen. Andere mensen op het forum kunnen je vast wel wat meer gerichte antwoorden geven. Als de dierenarts heeft gezegd dat je nog een paar dagen moet wachten, maak je dan niet te veel zorgen. Nicole

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De foto is niet door Wamiz geplaatst.

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!