Probleem met vlooienpipet
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, even ter info: de producten van Biocanina (een merk uit Frankrijk) werken niet altijd... Middelen tegen parasieten zorgen soms voor bijwerkingen (zoals kwijlen of overgeven).
Een vlooienmiddel dat erg goed werkt is Stronghold (moet je eventueel herhalen), dit kun je krijgen bij de dierenarts.
Bedankt voor je antwoord 😊
Hoi,
Een antivlooienpipet breng je aan tussen de schouderbladen, vlak bij de nek. Dat is een plek waar de kat niet bij kan met likken en waar hij ook bijna niet kan krabben. Je kunt je kat het beste even tussen je benen klemmen zodat hij niet beweegt, en dan de haren goed opzij duwen zodat het middel echt goed in de huid trekt.
Wat betreft wat hij heeft binnengekregen: als hij niet overgeeft, het overmatige kwijlen stopt en hij gewoon blijft eten, denk ik niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken. Je kunt zijn vacht eventueel wat schoonmaken zodat hij niet aan het middel blijft likken.
Ik durf niet te zeggen wanneer je het opnieuw kunt proberen, omdat ik niet weet hoeveel van het middel er al in de huid is getrokken. Misschien is de hoeveelheid die wel is ingetrokken al genoeg om hem van de vlooien af te helpen. Ga de komende dagen even met een vlooienkam door zijn vacht om dit te controleren.
3 reacties van 3