Pootafdrukken van mijn katten maken

Marion17310
Marion17310 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik wil graag een tattoo laten zetten van de pootafdrukken van mijn katten, maar ik had een setje gekocht dat niet echt een succes was... Omdat de levertijd lang is en het ook best wat geld kost, zoek ik andere oplossingen... Ik dacht zelf aan voedingskleurstof? Of brooddeeg? Misschien met klei? Maar ik weet niet of dat wel werkt... Ik heb ook gezien dat je ze kunt scannen, maar ik ken mijn katten: dat gaat hem niet worden...

Hebben jullie nog ideeën?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Marion17310
    Rapporteren

En een soort specerij? Iets als kurkuma, dat flink vlekt maar niet prikt? Verdund in een heel klein beetje water? Zou ik het met een kwastje of zo kunnen aanbrengen?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik bedenk me net dat ik nog kokos-houtskoolpoeder heb voor het bleken van tanden, het is biologisch en vegan. Misschien dat als ik het verdun met water en de pootjes erin doop, het wel werkt?

Je kunt het proberen, maar verdun het niet te veel, anders is het te licht om goed te dekken. Misschien kun je het in een klein schaaltje mengen, dan hoef je alleen de kussentjes erin te zetten zonder dat de hele poot nat wordt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt het met aarde proberen, maar ik denk dat dat niet scherp of gedetailleerd genoeg wordt om er een tatoeage van te laten maken. Met iets vloeibaars trekt het tenminste in elk klein detail van de afdruk en hoef je het daarna alleen nog maar op papier te stempelen.

In een biowinkel zou je wel iets veiligs moeten kunnen vinden, maar aarzel niet om het etiket goed te lezen; helaas is niet alles wat biologisch is ook per se goed.

Was de set die je hebt gebruikt speciaal voor dieren? Misschien kun je hetzelfde product uit de set wel los vinden, zonder dat je meteen weer een heel nieuw pakket hoeft te bestellen.

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Ik zat net te denken, ik heb nog kokos-houtskoolpoeder voor het bleken van tanden, het is bio en vegan. Misschien dat als ik het oplos in water en de pasta erin doop, dat het dan werkt?

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Hoi, ik wilde even zeggen dat ik het een heel goed idee vind! Ik heb zelf ook een kat op mijn pols laten tatoeëren als symbool voor mijn katten, maar goed, dat beantwoordt je vraag niet echt, sorry. Bij een hond is het vrij simpel, maar bij een kat is het een stuk lastiger ^^' De afdruk moet echt goed zichtbaar en scherp zijn om getatoeëerd te kunnen worden. Ik denk niet dat aarde of zoutdeeg een mooi resultaat geven. Voedingskleurstof zou kunnen, maar let wel even op de ingrediënten, je weet maar nooit.

Ja, ik wil graag een veilige samenstelling, daarom dacht ik aan voedingskleurstof... En niet aan inkt... Misschien bij een biowinkel?

Met zo'n setje was het wel een beetje gelukt, maar tegen de tijd dat ik doorhad hoe het werkte, was het al bijna op.. Bovendien werden mijn katten ongeduldig, waardoor het is gaan vlekken...

Het klopt dat die afdrukjes heel klein zijn. Bovendien heeft mijn poes haar tussen haar kussentjes, dus ik weet niet eens zeker of het resultaat wel mooi wordt... Maar ik wilde graag kattenpootjes laten zetten, dus dan liever die van mijn eigen beestjes..

Maar als ze door de modder lopen, zie je hun pootafdrukken ook op auto's, dus waarom zou het niet werken op karton?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik wilde even zeggen dat ik het een supergoed idee vind! Ik heb zelf ook een kat op mijn pols staan als symbool voor mijn katten, maar goed, daar heb je natuurlijk geen antwoord mee op je vraag, sorry hoor.

Bij een hond is het nog best simpel, maar bij een kat is het een stuk lastiger ^^' de afdruk moet echt goed duidelijk en scherp zijn om getatoeëerd te kunnen worden, en ik denk niet dat zand of zoutdeeg een mooi resultaat geven. Voedingskleurstof is misschien een optie, maar let dan wel goed op de samenstelling, je weet maar nooit.

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!