Pootafdrukken van mijn katten maken

Marion17310
Marion17310 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik wil graag een tattoo laten zetten van de pootafdrukken van mijn katten, maar ik had een setje gekocht dat niet echt een succes was... Omdat de levertijd lang is en het ook best wat geld kost, zoek ik andere oplossingen... Ik dacht zelf aan voedingskleurstof? Of brooddeeg? Misschien met klei? Maar ik weet niet of dat wel werkt... Ik heb ook gezien dat je ze kunt scannen, maar ik ken mijn katten: dat gaat hem niet worden...

Hebben jullie nog ideeën?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Marion17310
    Rapporteren

Hoeveel katten heb je? Wat aardig van ze dat ze je een nieuwe kit sturen, en als het nog steeds niet werkt, denk dan eens aan dat houtskoolpoeder van je (misschien mengen met water en gelatine zodat het mengsel wat dikker wordt). Ja, ik wil het resultaat heel graag zien, lief van je :) Ik zat er ook aan te denken om de pootafdruk van mijn katten te laten tatoeëren, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een simpele zwarte kat. Hun portretten laat ik pas zetten als ze er niet meer zijn ^^

Tja, die twee kits kwamen aan met de inkt al half uitgesmeerd in de doos. Ik heb het nog geprobeerd, maar de inkt liep overal uit, dus ik denk dat ze die slechte review wilden goedmaken... Daarom sturen ze de bestelling nu opnieuw op. En ik heb twee katten.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoeveel katten heb je? Wat aardig van ze dat ze je een nieuwe kit opsturen, en als het dan nog steeds niet lukt, kun je proberen om je houtskoolpoeder te gebruiken (meng het misschien met wat water en gelatine, zodat het mengsel wat dikker wordt). Ja, ik wil het resultaat heel graag zien, lief van je! :)

Ik had er ook aan gedacht om de pootafdrukken van mijn katten te laten tatoeëren, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een simpele zwarte kat. Ik laat hun portretten pas zetten als ze er niet meer zijn ^^

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Of plantaardige inkt, dat is gemaakt van planten https://www.lecalligraphe.com/encre-vegetale-10-ml-xml-358-999.html

Plantaardige inkt kan een goed idee zijn, ik hou het in gedachten voor het geval het me echt niet lukt met de kit

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

En een pasta op basis van houtskool misschien?

Ja, ik heb kokos-houtskoolpoeder, dat geeft best goed af, dus ik denk dat ik dat ga proberen... Maar de site waar ik de kit heb gekocht stuurt me een nieuwe op, omdat ik heb uitgelegd dat de inkt overal was uitgelopen en dat ik niet tevreden was. Ze komen me dus tegemoet. Ik ga het dus nog een keer proberen en ik laat jullie het resultaat weten :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Of plantaardige inkt, dat is gemaakt van planten

https://www.lecalligraphe.com/encre-vegetale-10-ml-xml-358-999.html

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Of misschien een pasta op basis van actieve kool?

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Ja, biologische voedingskleurstof bestaat echt, het is volgens mij zelfs van plantaardige oorsprong. Je kunt het online vinden of gewoon in biologische winkels zoals Ekoplaza of Odin. Met een kwastje aanbrengen is inderdaad een goed idee om een dun laagje te krijgen. Over kruiden weet ik het niet zo net, je kunt waarschijnlijk beter voor iets neutralers gaan.

De kleurstoffen zijn poeders die je met water moet mengen, maar ik ben bang dat het dan te vloeibaar wordt.. Daarom twijfel ik nogal over het resultaat....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja hoor, biologische voedingskleurstof bestaat echt, volgens mij is het zelfs van plantaardige oorsprong. Je kunt het online vinden of direct bij een biowinkel zoals Ekoplaza of Odin.

Inderdaad met een kwastje aanbrengen voor een dun laagje. Over die kruiden ben ik niet zo zeker, je kunt beter voor iets neutralers kiezen.

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Ik zat net te denken aan carbonpapier. Je weet wel, dat dikke papier dat je tussen twee velletjes legt zodat het kopieert wat je schrijft? Zou dat wat zijn? Of laat dat gewoon alleen maar inkt door?

Vertaald Frans
    Marion17310
    Rapporteren

Je kunt het wel met aarde proberen, maar ik denk dat het niet scherp of gedetailleerd genoeg wordt om te laten tatoeëren. Met iets vloeibaars trekt het tenminste in elk klein detail van de afdruk, en dan hoef je het alleen nog maar op papier te stempelen. In een biowinkel vind je vast wel iets veiligs, maar lees wel goed het etiket; helaas is niet alles wat biologisch is ook per se goed. Was de kit die je hebt gebruikt speciaal voor dieren? Misschien kun je hetzelfde product uit de kit ergens los vinden, zonder dat je de hele set opnieuw hoeft te bestellen.

Bestaat er eigenlijk biologische levensmiddelenkleurstof?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 16

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!