Poes geeft over 5 dagen na sterilisatie

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Dit is de allereerste keer in m'n leven dat ik op een forum post... Maar ik moet echt even gerustgesteld worden of een verklaring vinden...

Mijn kitten is afgelopen maandag gesteriliseerd. Ik heb haar 's avonds weer opgehaald; ze was helemaal knock-out, maar alles was goed gegaan en ze zag er prima uit. Dinsdag ging het al veel beter, nog een beetje suf maar ze at wel, kwam knuffelen en sliep weer bij ons...

Toen ik woensdag thuiskwam van werk, zag ik dat ze niet had gegeten, maar wel had gedronken. Ik dacht dat het misschien nog door de narcose kwam... Maar ze moest overgeven, en gisteren hetzelfde liedje: ze heeft twee keer gebraakt en niet gegeten. Ik ben dus naar de dierenarts gegaan. Die begrijpt ook niet zo goed waarom ze overgeeft; ze ziet er verder redelijk goed uit, de hechtingen zijn oké en ze heeft geen koorts, maar hij maakt zich toch een beetje zorgen. Hij heeft haar een prik tegen het braken gegeven en een antibioticaprik, en zei dat ik vandaag terug moest komen. Hij houdt haar dan zo lang als nodig is als het niet verbetert...

Gisteravond heeft ze weer overgegeven en vanochtend ook. Ze eet nog steeds niks en nu drinkt ze ook niet meer. Ze zit daar maar een beetje voor zich uit te staren... Dus natuurlijk breng ik haar rond de middag weer terug.

Ik snap echt niet waarom dit gebeurt... Heeft iemand van jullie iets soortgelijks meegemaakt of heb je hier misschien verstand van om me wat gerust te stellen?

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi

Kun je me vertellen wat je huisdier uiteindelijk bleek te hebben? Mijn hond heeft namelijk dezelfde symptomen

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Mijn hond heeft dezelfde symptomen

Kun je me vertellen wat jouw huisdier uiteindelijk bleek te hebben?

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

👍

Succes verder met z'n tweetjes!

(en graag gedaan hoor voor de steun, ik weet in wat voor een ongerustheid die beestjes ons kunnen brengen)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Ja, het gaat hartstikke goed! De dierenarts belde me zaterdagavond om te zeggen dat het beter met haar ging en dat ze de hele tijd zat te piepen om naar huis te gaan, dus ik kon haar ophalen!! :) Ik heb haar gisteren goed in de gaten gehouden en vanavond heeft ze een controle-afspraak. Maar ze voelt zich echt veel beter; ze eet, drinkt, rent overal rond en maakt me om 4 uur 's ochtends wakker voor knuffels (zoals ze altijd doet ^^)!

Nogmaals bedankt voor jullie steun!!

Vertaald Frans
    G
    Rapporteren

Hoi,

Ik hoop dat het nieuws vandaag nog positiever is :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Even een korte update: de dierenarts houdt haar het hele weekend daar omdat ze wat koorts heeft. Volgens hem heeft ze een ontstekingsreactie gekregen na de operatie. Ze ziet er gelukkig al wel wat beter uit en is weer wat levendiger, aldus de dierenarts, en ze begint ook weer een klein beetje te eten...

Ik hoop dat ze snel weer de oude is en dat ik haar gauw weer mag ophalen...

Vertaald Frans
    G
    Rapporteren

Met het infuus kan ze weer wat aansterken. Ik kan je alleen maar nogmaals heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

Even een update: het is geen tandvleesontsteking. De dierenarts heeft haar aan het infuus gelegd en bloed geprikt. Ik heb net de uitslagen gekregen en alles is in orde. Hij denkt dat ze waarschijnlijk een reactie heeft gehad op de medicatie na de operatie, iets anders kan hij niet bedenken. Ze moet dus een nachtje blijven en morgenochtend hoor ik meer. Als het dan nog niet beter gaat, houdt hij haar het hele weekend daar..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, ook al wil hij nog meer onderzoeken doen, dat is financieel gezien geen probleem. Ik wil gewoon dat ze weer beter wordt, maar ik wil niet dat ze nog verder verzwakt... Ik zal het er met hem over hebben, hij weet zelf trouwens ook niet zo goed waar het vandaan komt...

Ja, het gaat me echt aan het hart om haar daar te moeten laten, maar dan is ze tenminste in goede handen (laten we het hopen)!

Nogmaals bedankt allemaal,

Ik laat jullie wat weten zodra ik er ben geweest, en ook als ze daar moet blijven...

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!