Poes die tegen alles aanwrijft, behalve tegen ons

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik wilde gewoon even weten of sommigen van jullie ook een kat hebben (of hebben gehad) zoals mijn poes (2 jaar, gesteriliseerd) en of daar een verklaring voor is.

Ze is van nature nogal bangig en gestrest. Het is me opgevallen dat ze het heerlijk vindt als we haar bij de aanzet van haar staart krabben. Dan wrijft ze met haar kopje tegen alle meubels, muren of andere dingen om haar heen, maar nooit tegen ons.

Soms kijk ik gewoon van een afstandje naar haar en praat ik tegen haar, en in plaats van naar me toe te komen, gaat ze haar kopje overal om zich heen tegenaan wrijven. En ze spint dan elke keer.

Als ik mijn hand op haar kop leg of bij haar snorharen houd, beweegt ze niet of ze bukt weg om het contact te vermijden. Ze probeert dan totaal niet te wrijven, terwijl ze dat bij de rest van de spullen juist overdreven veel doet...

Hebben jullie een idee of een tip hoe ze dat na verloop van tijd misschien ook bij onze handen gaat doen...?

Bedankt :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Katten wrijven vooral om hun geur achter te laten, ze markeren zo hun territorium. Volgens mij is het ook een manier om tot rust te komen. Misschien houdt ze niet zo van aaien. Ik denk dat de beste manier om haar naar je toe te laten komen is door zelf niet steeds die aaitjes op te zoeken...^^

Bedankt voor je reactie, ik hoop dat het met de tijd vanzelf komt... 🙂

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Katten wrijven vooral om hun geur af te geven, ze markeren zo hun territorium. Volgens mij is het ook een manier om zichzelf gerust te stellen. Misschien houdt ze niet zo van aaien. Ik denk dat de beste manier om haar naar je toe te laten komen, is door juist niet te proberen haar te aaien...^^

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!