Poes al meer dan een maand vermist

A
Aziard Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, mijn poes is nu al meer dan een maand vermist en ik kom hier om te kijken of jullie nog nieuwe tips hebben om haar terug te vinden.

Vier maanden geleden ben ik verhuisd van een appartement naar een eengezinswoning. Ze kon toen eindelijk de tuin gaan ontdekken in plaats van alleen het balkon. In de eerste week was ik haar al een dag kwijt. Door haar steeds te roepen en haar kattenbak buiten te zetten, kwam ze toen gelukkig weer terug. Na dat avontuurtje bleef ze eigenlijk altijd wel dicht bij huis.

Maar nu is ze dus sinds een maand van de ene op de andere dag verdwenen. Ik heb echt alles geprobeerd: de kattenbak buiten gezet, haar mandje neergezet en elke avond roepen. Ik heb kilometers gelopen langs de wegen en in de velden en sloten gekeken, maar daar heb ik niks gevonden.

Ik heb contact gehad met de gemeente, maar zij hebben in die periode geen katten opgehaald. Ik heb de dierenarts, Amivedi en het asiel gebeld. Ook heb ik posters opgehangen bij winkels in de buurt, maar niks hoor. Niemand heeft haar gezien, ze is echt van het ene op het andere moment verdwenen.

Toen ze verdween was mijn vriendin net een maand zwanger, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Ik weet het niet goed, ze heeft kinderen altijd een beetje lastig gevonden.

Na een maand zoeken begin ik de moed een beetje te verliezen... Ik weet dat sommige katten na een hele lange tijd ineens weer voor de deur staan, maar ik vind het lastig om daarin te blijven geloven. Het meest frustrerende is dat ik niet eens weet of ze nog wel leeft!

Laat het vooral weten als je dit ook hebt meegemaakt of als je nog advies hebt over dingen die ik nog kan doen... Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

27 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • A
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb bijna alles gedaan wat je hebt genoemd... Ik heb haar ook aangemeld bij de chipregistratie (zoals Amivedi) en advertenties geplaatst op verschillende websites en groepen.

We zeiden altijd dat ze na een verhuizing niet meteen naar buiten zou gaan. Dat we de tijd zouden nemen. Maar ze was gewend om op ons balkon te komen, dus ze bleef erom vragen om naar buiten te gaan. En zoals ik al zei, ze leek zich echt op haar gemak te voelen en zich snel aan te passen.

Sinds ze kort na de verhuizing al eens 24 uur vermist was, was ze niet meer zo op haar gemak en bleef ze vaak in de tuin.

Ik probeer haar af en toe nog steeds te roepen, ook al doe ik dat nu minder vaak dan in het begin toen ze net weg was.

Ik weet dat katten na weken of zelfs maanden nog terug kunnen komen, ik hoop echt dat dat bij haar ook zo is.

Zoals ik al zei, heb ik 15 dagen lang veel te voet gezocht in een vrij grote straal rondom het huis.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan, is flyers in de brievenbussen van mijn gemeente doen. Maar ja, er wonen hier 4000 mensen en als ze aan de andere kant van het dorp zit, is dat een lastig verhaal...

Bedankt voor jullie hulp

Vertaald Frans
    Werewolf1
    Werewolf1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Heb je haar meteen naar buiten gelaten toen je in het nieuwe huis aankwam? Want eigenlijk had je haar minstens een maand binnen moeten houden, zodat ze haar geur overal kan achterlaten en aan de omgeving kan wennen... Je moet weten dat katten zich heel erg op geur oriënteren en het is goed mogelijk dat ze gedesoriënteerd raakte omdat ze geen tijd heeft gehad om haar eigen geur overal te verspreiden... Het beste is zelfs om ze tijdens het verhuizen al vaker mee te nemen naar de nieuwe woning, zodat ze alvast aan de plek kunnen wennen... Dat werkt een beetje als een overgangsfase...

Wat betreft het zoeken: ik heb je eerste bericht gelezen... Je hebt eigenlijk al bijna alles gedaan (je hebt contact opgenomen met de dierenarts, de Dierenbescherming, het asiel en je hebt posters opgehangen in een paar winkels)... Misschien kun je nog wat meer posters met een foto van je kat ophangen, als je dat nog niet gedaan hebt... Je moet ook even contact opnemen met de NDG (Nederlandse Databank Gezelschapsdieren) of de databank waar ze geregistreerd staat, als je dat nog niet gedaan hebt... Dat is de centrale plek waar alle gechipte dieren staan ingeschreven... In Nederland is de website van Amivedi ook essentieel voor vermiste en gevonden dieren, dus meld haar daar zeker aan als je dat nog niet hebt gedaan... En ik zal je vertellen wat iemand vorig jaar tegen mij zei toen mijn kat de eerste keer drie weken weg was in juni/juli en de tweede keer zelfs vier maanden: trommel de hele buurt op! Plaats ook een oproep op PetAlert Nederland. Loop elke dag een rondje door de buurt, vroeg in de ochtend bij het eerste daglicht en laat op de avond wanneer het overal stil is. Roep haar dan luid en luister heel goed of je iets hoort... Doe dit echt elke dag! Je kunt dit trouwens doen terwijl je met een bakje brokjes rammelt, zodat ze het geluid herkent... Maar verlies vooral de hoop niet! Ik heb de mijne na vier maanden teruggevonden de tweede keer en er zijn verhalen van eigenaren die hun dier pas na vijf jaar weer vonden... Dus geef de moed echt niet op!...

Ik denk dat het wel verstandig is om haar, als je haar weer terug hebt, minstens een maand binnen te houden om de redenen die ik hierboven noemde...

Ik hoop in ieder geval echt dat je haar snel terugvindt!...

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Helemaal mee eens, onze lieverds kunnen echt een heel eind lopen...

Ik ga proberen contact op te nemen met de dierenarts in de buurt waar ik hiervoor woonde. Maar ik vind het wel vreemd dat ze na 4 maanden pas weer is vertrokken. Het is niet alsof ik hier pas net ben komen wonen 😌

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Er zijn wel vaker katten geweest die honderden kilometers hebben afgelegd...

Ik zeg niet dat dat hier ook zo is, maar misschien kun je voor de zekerheid wat posters ophangen in je oude woonplaats? En misschien zelfs even contact opnemen met de dierenartsen in die buurt?

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ik was nog vergeten te melden dat ze een chip heeft, maar geen tatoeage. Ik ben daar inderdaad niet meer teruggegaan. Het is een uur rijden en ze woonde inmiddels al vier maanden in het huis. Ze had haar draai al gevonden en leek het echt naar haar zin te hebben. Ze was heel snel gewend. Zeker omdat de vorige woning een appartement was; daar kwam ze nooit buiten, behalve op het kleine balkonnetje. Ze had daar dus niet echt een territorium.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, heb je al gekeken of ze niet toevallig terug is gegaan naar haar oude buurt?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, zou ze geprobeerd kunnen hebben om terug te gaan naar haar oude territorium?

Vertaald Frans
  • 27 reacties van 27

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!