Poes al meer dan een maand vermist

A
Aziard Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, mijn poes is nu al meer dan een maand vermist en ik kom hier om te kijken of jullie nog nieuwe tips hebben om haar terug te vinden.

Vier maanden geleden ben ik verhuisd van een appartement naar een eengezinswoning. Ze kon toen eindelijk de tuin gaan ontdekken in plaats van alleen het balkon. In de eerste week was ik haar al een dag kwijt. Door haar steeds te roepen en haar kattenbak buiten te zetten, kwam ze toen gelukkig weer terug. Na dat avontuurtje bleef ze eigenlijk altijd wel dicht bij huis.

Maar nu is ze dus sinds een maand van de ene op de andere dag verdwenen. Ik heb echt alles geprobeerd: de kattenbak buiten gezet, haar mandje neergezet en elke avond roepen. Ik heb kilometers gelopen langs de wegen en in de velden en sloten gekeken, maar daar heb ik niks gevonden.

Ik heb contact gehad met de gemeente, maar zij hebben in die periode geen katten opgehaald. Ik heb de dierenarts, Amivedi en het asiel gebeld. Ook heb ik posters opgehangen bij winkels in de buurt, maar niks hoor. Niemand heeft haar gezien, ze is echt van het ene op het andere moment verdwenen.

Toen ze verdween was mijn vriendin net een maand zwanger, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Ik weet het niet goed, ze heeft kinderen altijd een beetje lastig gevonden.

Na een maand zoeken begin ik de moed een beetje te verliezen... Ik weet dat sommige katten na een hele lange tijd ineens weer voor de deur staan, maar ik vind het lastig om daarin te blijven geloven. Het meest frustrerende is dat ik niet eens weet of ze nog wel leeft!

Laat het vooral weten als je dit ook hebt meegemaakt of als je nog advies hebt over dingen die ik nog kan doen... Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

27 antwoorden
Sorteren op:
  • Werewolf1
    Werewolf1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Samandsora

"Dus jullie zijn bereid om naar een maraboet te gaan, maar niet om eens wat verder te kijken? ..."

Sorry hoor, maar ik heb het nooit over een maraboet gehad!... Maar juist over helderzienden/mediums en een pendelaar...

Vertaald Frans
    Werewolf1
    Werewolf1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Aziard

"Mijn vriendin heeft die mensen op TikTok toegevoegd omdat ik de app niet heb. Ik moet wachten tot ze de uitnodiging accepteert, voor zover ik heb begrepen, om contact met ze op te kunnen nemen. Voorlopig heb ik nog geen antwoord gehad."

Nee hoor! Je hoeft helemaal niet te wachten tot die mensen de uitnodiging accepteren... In ieder geval niet bij eve.elevation... Ik weet niet precies wat je bedoelt met "uitnodiging", maar je hoeft haar alleen maar te volgen... Je typt haar gebruikersnaam in de zoekbalk en klikt op "Volgen", op die rode knop... Ik weet niet of je vriendin dat al gedaan heeft, maar dat is wat je moet doen... Daarna ga je naar een van haar video's en leg je je probleem uit... Het kan trouwens wel zijn dat je een kleine donatie moet doen als je snel antwoord wilt... Maar dat zegt ze ook in haar bio, die direct onder haar gebruikersnaam staat... Ze zegt het ook in een post die ze onlangs op TikTok heeft geplaatst... Ik denk dat het voor mathilde.medium hetzelfde werkt: daar moet je haar waarschijnlijk ook gewoon volgen...

Blijf je poes elke avond roepen, maar ook elke ochtend trouwens... Ook als je geen reactie krijgt... En doe wat ik je zei... Neem de voerbak of een bakje met brokjes mee en schud ermee telkens als je haar roept, en roep dan goed hard... En luister goed naar alle geluiden die je kunt horen!... ^ ^ ☝ En nogmaals!... Geef de moed niet op!... ^ ^ ☝

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Helaas heb ik alles wat je noemde al gedaan... Behalve dan op 150 km afstand van m'n huis zoeken lol. Het is lastig. Ik heb al twee keer advertenties opgehangen bij winkels en ook op verschillende sociale media en websites gepost.

Helaas denk ik na bijna 2 maanden dat ik haar gewoon moet blijven roepen in de hoop dat ze terugkomt.

Vertaald Frans
    T
    Taniafauscher Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, in welke straal heb je al gezocht? Toen mijn kat vermist was, heb ik hem 150 km van huis teruggevonden. Vraag me niet hoe hij dat heeft gedaan (ik vermoed dat hij in een auto of busje is gesprongen en er pas veel verder weer is uitgegaan).

Het is dus een goed idee om verder weg te zoeken (denk aan posters, berichten in Facebookgroepen, in kranten... op plekken waar veel mensen komen zoals het postkantoor, de bank of de supermarkt, en liefst in kleur). En aarzel niet om je oproep regelmatig te herhalen.

Wat die oplichters betreft: dat is volgens mij echt pure tijdverspilling. Ik heb er destijds een paar geprobeerd en ze zeiden allemaal dat ze vlakbij huis zat, in de buurt van water. Uiteindelijk vond ik haar dus heel ver van huis terug en er was nergens water in de buurt te bekennen. Die lui kunnen wat mij betreft echt de boom in.

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Hoi, zoals ik al zei heb ik de asielen in de buurt al gecontacteerd en de adreswijziging is al doorgegeven. En zelfs al was het adres niet aangepast, het telefoonnummer dat aan de chip gekoppeld is, is sindsdien niet veranderd.

Vertaald Frans
    M
    Mia078 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

JA, maar heb je de asiels in de buurt al gecontacteerd? Dat kan nooit kwaad. Als je kat ook nog eens gechipt is, kan het best zijn dat ze hem hebben opgevangen. Als je er niet aan gedacht hebt om je adreswijziging door te geven voor de chip, is het logisch dat ze je niet kunnen vinden. Probeer dus echt even contact op te nemen met de asiels.

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Ja, je kunt net zo goed alles proberen. Zoals ik in mijn eerste bericht al zei, heb ik de omgeving al uitgebreid te voet afgezocht, inclusief de andere dorpen. Helaas kan ik niet overal zoeken, dat is gewoon onmogelijk. Ik ga uiteindelijk nog wel bij mijn oude huis kijken, maar ik heb er niet echt vertrouwen in. Als het een paar dagen na de verhuizing was geweest, was ik er meteen naartoe gegaan.

Ik heb alles al gedaan wat betreft posters, de buren... enz.

Vertaald Frans
    M
    Mia078 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond

Heb je al posters opgehangen of het aan je buren gevraagd? Heb je de asiels in de buurt al gebeld om te horen of iemand daar een kat heeft binnengebracht, of contact opgenomen met dierenorganisaties? Misschien heeft iemand je kat wel naar een opvang gebracht.

Ik probeer alleen maar even mee te denken en ik hoop echt dat je je kat snel weer terugvindt.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dus je bent wel bereid om een helderziende in te schakelen, maar niet om wat verderop te gaan zoeken? Ze kan best naar een ander dorp zijn gelopen of in een andere gemeente zijn verdwaald... maar goed, het is mijn kat niet, je moet zelf maar weten wat je doet 😃

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Nee, ik ben niet teruggegaan naar haar oude plekje. Ik zal je even uitleggen waarom. Ik woonde eerst in een appartement en ze kende alleen het balkon. Ze heeft haar territorium daar niet echt gemarkeerd omdat ze het buitenleven helemaal niet kende. Toen ik verhuisde, heb ik een maandje bij familie gelogeerd (weer in een appartement) en daar had ze echt moeite om te wennen, die verandering was best pittig... Na die maand ben ik in mijn eigen huis getrokken en dat ging super, ze had heel snel haar draai gevonden. Zelfs na vier maanden had ze echt haar vaste gewoontes. Ze kwam 's avonds of 's ochtends naar binnen en kwam voor het raam zitten zodra ik het rolluik opendeed. Binnen een paar dagen voelde ze zich al helemaal op haar gemak. Daarom denk ik niet dat ze terug is gegaan naar mijn oude woning, en ook niet naar het adres waar ik die maand heb gelogeerd. Ze was eraan gewend geraakt om lekker naar buiten te gaan en kwam bovendien altijd netjes weer thuis.

Ps: mijn oude woning is 45 minuten rijden met de auto, maar ik weet natuurlijk ook dat een kat soms een heel eind kan dwalen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 27

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!