Poepvlekken van de kat
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
goedenavond
bedankt blue cat voor je reactie. ze afvegen wordt nogal lastig aangezien het er meerdere zijn en alleen brossen is al een hele sport, ze houden er niet zo van om aangeraakt te worden
ik heb er een paar die tot 8 maanden bij hun moeder zijn gebleven, maar het probleem was dat er twee nestjes in hetzelfde huis waren (de moeders zaten in een omheinde tuin, maar een kater was erin geslaagd om binnen te dringen. daarna heeft de eigenaar ze laten steriliseren omdat ze ineens met 10 kittens zat, 2 nestjes)
dus het is niet zeker of ze wel goed opgevoed zijn ondanks hun late adoptie, omdat ze met te veel waren
en de anderen zijn inderdaad te jong geadopteerd, nog voordat ze volledig gespeend waren
een keer had een van de groten diarree en moest ik hem wel afvegen omdat hij met zijn achterwerk over de grond schuurde, maar er zat nog wat aan en hij had zichzelf niet gewassen
ik denk dat het komt door wat je zei, want ik zie vaak dat hun achterwerk niet echt schoon is, maar het stoort ze niet; ze wassen zich op die plek niet vaak genoeg
het is vervelend want het is niet erg fris, dus ik maak nu vaker de bovenkant van de meubels en de rest ook schoon
fijne avond
Hoi,
Sommige katten maken hun kontje heel nauwkeurig schoon nadat ze hun behoefte hebben gedaan. Andere katten doen dat weer niet...
Vaak zijn het de katten die te vroeg bij hun moeder zijn weggehaald die de neiging hebben om hun achterwerk niet goed te wassen. Katten die minstens drie maanden bij hun moeder zijn gebleven, zijn gewend dat hun moeder ze schoonmaakt en doen dat de rest van hun leven na.
Als de ontlasting gewoon stevig is, is het geen voedingsprobleem, maar puur een gebrek aan 'opvoeding' op het gebied van wassen. Behalve zelf voorzichtig zijn kontje afvegen (doe dit heel zachtjes, want de huid van de anus is dun), kun je er weinig aan doen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb meerdere katten, de een met wat langer haar dan de ander, maar ik zou zeggen kortharig.
Als hij heeft gepoept, blijft er wat rond zijn kontje hangen. Daardoor laat hij een klein vlekje achter als hij gaat zitten, maar geen echte restjes.
Waarschijnlijk komt het doordat ze nu brokken met granen krijgen. Ik had gemerkt dat de ontlasting tijdens de overstap naar graanvrij droger en compacter was, maar ze moesten er te veel van overgeven, dus ben ik daarmee gestopt. Ik ga het nog een keer proberen om te kijken of het wat uitmaakt.
Omdat er al granen in de brokken zitten, kan ik niet ook nog rijst toevoegen, dat wordt te veel. Hun drollen zijn wel goed gevormd, soms een beetje vochtig, maar het is geen diarree.
Bedankt voor de info, ik ga er zeker wat mee doen. En vooral bedankt omdat ik niet echt over poep durfde te praten... nu weet ik tenminste dat het niet helemaal normaal is en dat ik hun voeding moet aanpassen (ik weet dat die nu niet top is met al die granen, maar ze geven tenminste niet over).
Fijne dag!
3 reacties van 3