Hoi! Mijn kat van ongeveer 9 jaar is begonnen met poepen voor de voordeur. Het begon met af en toe een klein drolletje, maar nu is het bijna altijd raak. Sinds een tijdje heeft hij ook diarree; het stinkt echt enorm en het is heel vies om op te ruimen.
We hebben het volgende al geprobeerd:
- het kleed vervangen (omdat hij steeds op dezelfde plek op het kleed poept)
- afschrikmiddel gebruiken
- overstappen op geurloze kattenbakvulling (want het begon toen we overgingen op geparfumeerde korrels)
- het nieuwe kleed gewoon helemaal weghalen, want na een week had hij er alweer op gepoept.
Plassen doet hij zonder problemen op de bak.
Het is een binnenkat, hij komt alleen af en toe met ons mee naar buiten als we op het terras zitten.
We dachten dat het misschien door de stress kwam, want onze hond van 18 jaar heeft verlatingsangst en jankt zodra ik wegga. We hebben een natuurlijke kalmeringsspray geprobeerd voor honden en katten. Zonder resultaat, behalve dat de kat minder op zijn hoede is en wat zelfverzekerder oogt, maar het poepen gaat gewoon door! Bovendien poept hij 's avonds als we naar bed gaan en mijn moeder hem niet meeneemt naar haar kamer (hij sliep vroeger altijd bij haar). We dachten dat dat het misschien was, maar het poepen begon niet op hetzelfde moment als dat hij niet meer bij mijn moeder mocht slapen.
Hebben jullie ideeën? Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt? We zijn wanhopig en we zijn het poep ruimen echt zat. Er zijn al twee kleden direct de prullenbak in gegaan omdat het zo smerig was.