Poepen voor de voordeur

C
Chatchat00 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Mijn kat van ongeveer 9 jaar is begonnen met poepen voor de voordeur. Het begon met af en toe een klein drolletje, maar nu is het bijna altijd raak. Sinds een tijdje heeft hij ook diarree; het stinkt echt enorm en het is heel vies om op te ruimen.

We hebben het volgende al geprobeerd:

- het kleed vervangen (omdat hij steeds op dezelfde plek op het kleed poept)

- afschrikmiddel gebruiken

- overstappen op geurloze kattenbakvulling (want het begon toen we overgingen op geparfumeerde korrels)

- het nieuwe kleed gewoon helemaal weghalen, want na een week had hij er alweer op gepoept.

Plassen doet hij zonder problemen op de bak.

Het is een binnenkat, hij komt alleen af en toe met ons mee naar buiten als we op het terras zitten.

We dachten dat het misschien door de stress kwam, want onze hond van 18 jaar heeft verlatingsangst en jankt zodra ik wegga. We hebben een natuurlijke kalmeringsspray geprobeerd voor honden en katten. Zonder resultaat, behalve dat de kat minder op zijn hoede is en wat zelfverzekerder oogt, maar het poepen gaat gewoon door! Bovendien poept hij 's avonds als we naar bed gaan en mijn moeder hem niet meeneemt naar haar kamer (hij sliep vroeger altijd bij haar). We dachten dat dat het misschien was, maar het poepen begon niet op hetzelfde moment als dat hij niet meer bij mijn moeder mocht slapen.

Hebben jullie ideeën? Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt? We zijn wanhopig en we zijn het poep ruimen echt zat. Er zijn al twee kleden direct de prullenbak in gegaan omdat het zo smerig was.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

1 antwoord
Sorteren op:
  • Ydrill
    Ydrill Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je zou eerst even bij de dierenarts moeten laten checken of er geen medisch probleem is dat de oorzaak is van deze gedragsverandering en de af en toe voorkomende diarree. Het is heel belangrijk om daarmee te beginnen, want dat lijkt me in jouw geval het meest waarschijnlijk.

Als het niet aan de gezondheid ligt, moet je andere dingen proberen om haar weer op de kattenbak te krijgen.

Positieve bekrachtiging: als je haar op heterdaad betrapt, zet haar dan rustig op de bak en prijs haar. Of leg wat aluminiumfolie voor de deur. Katten haten dat, dus dan zal ze daar haar behoefte niet meer doen.

En het feit dat ze niet meer kan slapen zoals voorheen kan haar ook van slag hebben gebracht, ook al zie je dat niet altijd direct terug.

Vertaald Frans
  • 1 reactie van 1

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!