Plekje/korstje bij tepel van m'n kater

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zou graag jullie mening willen horen over de foto die ik hieronder zal toevoegen. Toen ik mijn kat aan het controleren was, merkte ik namelijk dat hij een soort plekje of korstje heeft bij een van zijn tepels. Het is een kater van 3 jaar, hij is gevaccineerd en de behandelingen tegen parasieten zijn helemaal bijgewerkt. Hij likt zich vaak op die plek.

Bedankt voor jullie reacties!

PS: Ik ga maandag sowieso even de dierenarts om advies vragen ;)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik haal dit topic even omhoog; ik heb precies hetzelfde. Mijn poes heeft een klein zwart korstje op haar tepel waardoor de haartjes een beetje aan elkaar plakken. Het lijkt niet te vloeien, de tepel is wel wat rood maar heeft een normale grootte. Ze is gesteriliseerd toen ze 7 of 8 maanden oud was (bij binnenkomst bij de stichting) en ze is nu 2,5 jaar oud.

Het lukt me niet om het korstje weg te krijgen door het met water schoon te maken, dus het is onmogelijk om te weten of het gewoon wat viezigheid was of dat het korstje steeds terugkomt.

Vertaald Frans
    T
    Tiphaines Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik zou graag jullie mening willen horen over de foto die ik hieronder bijvoeg. Toen ik mijn kat checkte, zag ik dat hij een plekje of korstje bij een tepel heeft. Het is een kater van 3 jaar oud, inentingen en behandelingen tegen parasieten zijn helemaal up-to-date. Hij likt vaak op die plek. Alvast bedankt voor jullie reacties. PS: ik ga maandag even de dierenarts om advies vragen ;)

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn kat.

Wat was de diagnose van de dierenarts?

Bedankt!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het is lastig om te zeggen wat er precies aan de hand is zonder je kat te zien. Huidproblemen bij katten zijn er namelijk in alle soorten en maten.

Het zou om te beginnen een klein wondje kunnen zijn dat een beetje is gaan ontsteken en daardoor jeukt. Verder zijn er tal van andere oorzaken mogelijk: een allergie, parasieten (ook al behandel je hem, er kan soms resistentie optreden tegen bepaalde middelen), stress, een bacteriële infectie...

Je doet er helemaal goed aan om met hem naar de dierenarts te gaan; die kan veel makkelijker een diagnose stellen en een behandeling starten als dat nodig is. Als je kat verder geen andere plekjes heeft, ben je er waarschijnlijk snel bij geweest en zal de behandeling ook een stuk eenvoudiger zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Romane

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!