Phloroglucinol (werkzame stof) voor de kat: echt een drama!!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik moet mijn kat phloroglucinol (werkzame stof) geven en het is echt een drama!

Het tabletje is klein, maar blijkbaar ontzettend bitter. Ik heb alles al geprobeerd: fijngeprakt door het voer, in zo'n speciale pasta om medicijnen te geven, in boter/kaas/vis (nu begint ze al te kokhalzen zodra ze dat eten ziet) en direct in haar bekje geduwd (daarna heeft ze een uur lang lopen spugen en kwijlen).

Ik ben echt ten einde raad! Aan de ene kant is het voor haar eigen bestwil en wil ik doorzetten, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze haar vertrouwen verliest en straks helemaal niets meer eet uit angst dat er een pilletje in verstopt zit...

Hebben jullie nog suggesties?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Maar die bitterheid wordt dan toch tien keer zo erg? Dat wordt echt een drama, of niet?

Alleen al bij het ruiken van het medicijn begint ze te spugen, te kwijlen en te kokhalzen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Je kunt het medicijn het beste oplossen in een beetje water. Je hebt hiervoor een spuitje nodig en dat spuit je dan in zijn bek.

Het is handiger om dit met z'n tweeën te doen (afhankelijk van de kat).

Vertaald Frans
  • 22 reacties van 22

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!