Phloroglucinol (werkzame stof) voor de kat: echt een drama!!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik moet mijn kat phloroglucinol (werkzame stof) geven en het is echt een drama!

Het tabletje is klein, maar blijkbaar ontzettend bitter. Ik heb alles al geprobeerd: fijngeprakt door het voer, in zo'n speciale pasta om medicijnen te geven, in boter/kaas/vis (nu begint ze al te kokhalzen zodra ze dat eten ziet) en direct in haar bekje geduwd (daarna heeft ze een uur lang lopen spugen en kwijlen).

Ik ben echt ten einde raad! Aan de ene kant is het voor haar eigen bestwil en wil ik doorzetten, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze haar vertrouwen verliest en straks helemaal niets meer eet uit angst dat er een pilletje in verstopt zit...

Hebben jullie nog suggesties?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Bybylola Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lees dit maar eens, misschien hebben ze een oplossing

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hoi, ik lees net je bericht over een probleem van 5 jaar geleden... Je zou eens contact kunnen opnemen met Laboratoire Déméter via +33 6 14 14 21 94. Ze hebben daar een dierenarts die werkt met fytotherapie (kruidengeneeskunde), wat heel effectief is. Misschien is dat wel de oplossing voor je... Ze hebben een ontwormingsmiddel genaamd KITAVERM dat zelfs tegen giardia werkt (een breedwerkend middel). Wie weet helpt dit ook goed voor jouw kat! Ze hebben ook een website die je kunt bekijken.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hoi, ik moet mijn kat spasfon geven (de diergeneeskundige versie, werkzame stof: phloroglucinol) en het is echt een drama! Het tabletje is klein, maar blijkbaar erg bitter. Ik heb alles al geprobeerd: fijnmaken in het voer, in zo'n speciale pillenpasta, in boter/kaas/vis (inmiddels begint ze al te kokhalzen als ze dat eten alleen maar ziet) en rechtstreeks in haar bekje stoppen (daarna heeft ze een uur lang zitten spugen en kwijlen). Ik ben echt radeloos! Aan de ene kant is het voor haar eigen bestwil en wil ik doorzetten, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze haar vertrouwen verliest en straks niets meer durft te eten uit angst dat er ergens een pilletje in verstopt zit... Hebben jullie suggesties?

Hoi, ik zie net je berichtje over dit probleem van 5 jaar geleden... je zou contact op kunnen nemen met Laboratoire Déméter (een Frans merk) op 0614142194. Ze hebben een dierenarts die werkt met fytotherapie, wat erg effectief is; misschien hebben zij een oplossing... er bestaat een ontwormingsmiddel dat zelfs tegen giardia werkt (breedwerkend), KITAVERM. Misschien is dat wel effectief voor jouw kat! Ze hebben ook een website die je kunt bekijken.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hoi, ik moet Spasfon (de veterinaire versie) aan mijn kat geven en het is echt een drama! Het pilletje is klein, maar blijkbaar erg bitter. Ik heb alles al geprobeerd: fijngehakt door het voer, in zo’n speciale pasta voor medicijnen, in boter/kaas/vis (nu gaat ze al kokhalzen zodra ze dat eten ziet) en direct in haar bekje geduwd (daarna heeft ze een uur lang zitten sputteren en kwijlen). Ik ben echt wanhopig! Aan de ene kant is het voor haar eigen bestwil en wil ik doorzetten, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze haar vertrouwen verliest en uiteindelijk niets meer eet uit angst dat er een pil in verstopt zit... Hebben jullie nog tips?

Hoi, ik zie net je bericht over dit probleem van 5 jaar geleden... je zou contact op kunnen nemen met Laboratoire Déméter (een Frans laboratorium) via +33 6 14 14 21 94. Ze hebben een dierenarts die werkt met fytotherapie (plantengeneeskunde), wat erg effectief is. Misschien hebben zij een oplossing... er bestaat ook een ontwormingsmiddel dat zelfs tegen Giardia werkt (breedwerkend), KITAVERM (een merk uit Frankrijk). Misschien is dat effectief voor jouw kat! Ze hebben ook een website die je kunt bekijken.

Vertaald Frans
    R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat had ook last van parasieten, maar dan andere dan die van jou. Hij kreeg twee verschillende antibioticakuren. De ene was vloeibaar en moest met een spuitje in de bek; dat was geen probleem en werkte goed tegen een van de parasieten. De andere antibiotica, die ook in de humane geneeskunde wordt gebruikt, zou normaal gesproken tegen de tweede parasiet moeten werken. Alleen was het onmogelijk om die aan hem te geven. Het was een pilletje, maar zelfs verstopt in zijn voer weigerde hij te eten. Rechtstreeks in de bek of opgelost in water met een spuitje... hij begon te kwijlen en te schuimbekken, het was gewoon niet te doen.

Uiteindelijk heeft hij dus alleen de eerste kuur gehad, die eigenlijk maar tegen één van de twee parasieten effectief zou zijn. We zouden daarna wel verder kijken wat we gingen doen. Maar na een paar weken bleek hij toch helemaal van de parasieten af te zijn!

Kortom, ik wil je alleen maar zeggen dat je de moed niet moet opgeven. Soms is de medische wereld niet altijd even logisch, zeker in de diergeneeskunde. :) Je zou kunnen kijken of je toch een antibioticum kunt proberen (bij mijn kat was het de combinatie van Metronidazol en Panacur die beide parasieten heeft uitgeroeid), of anders hopen dat hij er zelf op een natuurlijke manier vanaf komt.

Vertaald Frans
    L
    Louve687 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, probeer dat kleine tabletje eens in een klein stukje leverpastei te rollen. Fijne avond!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Integendeel, een kat kan zichzelf helaas heel snel laten verhongeren door leververvetting.

Er is helemaal geen bijzondere ziekte voor nodig; het is al genoeg als je kat te weinig eet (door stress of een andere onschuldige reden), waardoor hij uiteindelijk helemaal geen honger meer heeft en doodgaat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet zeker dat je dierenarts wel iets anders kan voorschrijven, want er zijn genoeg andere medicijnen om buik- en darmklachten te behandelen.

Het probleem is dat je poes die andere medicijnen misschien ook weigert; medicijnen smaken immers nooit echt lekker, en als ze eenmaal hun hakken in het zand zetten, wordt het lastig.

Een gezonde kat laat zichzelf echt niet verhongeren. Zelfs als ze haar natvoer een paar dagen negeert, zal ze vanzelf wel weer gaan eten, maar ze heeft haar medicijnen echt nodig om geen pijn te hebben.

Katten staan er nu eenmaal niet om bekend dat ze makkelijke patiënten zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, ik begrijp het wel, ik zou me ook behoorlijk zorgen maken als ik zo'n aanval bij een van mijn katten zou zien, dat is duidelijk niet normaal. Maar goed, ook al is het heel vervelend voor het dier, het hoeft niet per se ernstig te zijn. Lastig te zeggen.

Ik heb zelf ook al maanden flink wat gedoe met ringworm en oorontstekingen. Het hoort iets onschuldigs te zijn, maar het wordt er maar niet beter op... Ik hoop dat we er op een gegeven moment eindelijk vanaf zijn!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze wordt wakker terwijl ze blaast en miauwt (ze miauwt anders nooit, ze koert alleen maar, en dit was een schorre, vreemde miauw). De laatste keer lukte het haar ook niet om van de bank af te komen; ze bleef maar zoeken naar een plekje en liet zich uiteindelijk met veel moeite op de grond glijden.

Maar inderdaad, het kan door van alles komen (een verkeerde houding enzo).

Ze krijgt al Milbemax, dus nu heeft ze een ander middel gekregen dat specifieker is voor dit soort parasieten!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!