Oplossingen voor oormijt

A
Ange33oce Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat heeft nu voor de derde keer dit jaar last van oormijt. Ik krijg het altijd goed behandeld met Otostan van Biocanina (een Frans merk), dat spul werkt echt super! Maar eerlijk gezegd ben ik het nu wel een beetje zat... Na wat speurwerk ontdekte ik dat ik preventief Stronghold-pipetjes kan gebruiken. Nu heeft de dierenarts waar ik aanstaande zaterdag naartoe ga voor de inentingen het over Broadline gehad. Maar in mijn zoektocht zie ik nergens staan dat dit ook preventief werkt tegen oormijt, of heb ik dat mis? Ik wilde graag weten wat jullie mening is over Broadline in relatie tot oormijt.

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ange33oce,

Nog voordat je aan preventie denkt, raad ik je aan om vooral voorzichtig te zijn. Het zou heel verstandig zijn om te achterhalen hoe je kat die oormijt steeds oploopt.

Omdat het zo snel achter elkaar terugkomt, is er vast een besmettingsbron die hem opnieuw besmet zodra de behandeling is uitgewerkt.

Het geven van medicijnen, welke dan ook, is nooit zonder risico en kan zelfs schadelijk zijn voor zijn gezondheid.

Is het een kat die buiten komt en andere katten ziet? Of honden? Of andere dieren?

Welke maatregelen neem je tijdens de behandeling wat betreft zijn mandjes en je huis?

Oormijt wordt veroorzaakt door een mijt die hij vast krijgt via een andere kat, een hond of andere dieren. Het zou goed zijn om die ook tegelijkertijd te behandelen om de bron volledig uit te roeien.

Met vriendelijke groet

Vertaald Frans
    A
    Ange33oce Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Die was heel uitgebreid, daar heb ik echt veel aan gehad!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

De effectiviteit van Broadline tegen schurft bij katten is onderzocht in een studie onder

18 besmette katten. De graadmeter voor de effectiviteit was de vermindering van het aantal Notoedres cati (de veroorzaker van de schurft) in huidafkrabsels, vergeleken met katten die geen behandeling hadden gekregen.

Uit het onderzoek bleek dat het middel voor meer dan 98% effectief is tegen de mijt, waarbij alle dieren

klinisch genazen.

Het is dus klinisch bewezen dat Broadline werkt tegen oorschurft; je kunt het dus zonder zorgen ook preventief gebruiken :)

Groetjes,

Amélie

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!