Hoi,
Ik schrijf dit omdat ik graag jullie verhalen wil horen die lijken op die van mij, om weer een beetje hoop te krijgen.
Zondagavond 19 augustus 2018 merkte ik dat de staart van mijn 6-jarige poes Kissie er maar slapjes bij hing. Dat is niks voor haar, want normaal loopt ze altijd met haar staart in de lucht.
Ik voelde aan de basis van haar staart en voelde een bultje. Met de tranen in mijn ogen riep ik naar mijn partner dat we direct de spoeddierenarts moesten bellen. Op dat moment dacht ik dat de staart van Kissie gebroken was.
De dierenarts kwam om 21:00 uur naar de kliniek. Hij heeft haar bevoeld, getempt en onderzocht, en kwam tot de conclusie dat haar staartbasis ontwricht (een luxatie) was. Hij legde uit dat dit kan gebeuren als haar staart ergens klem heeft gezeten, als ze op haar staart is gevallen, of als er iemand op is gaan staan en ze probeerde weg te komen.
Kortom, ze heeft twee prikken gekregen en ik heb ontstekingsremmers meegekregen voor thuis: eerst drie dagen achter elkaar, en daarna om de dag tot het flesje leeg is. Hij vertelde dat het normaal gesproken binnen 2 à 3 dagen weer de goede kant op moet gaan. Als dat niet gebeurt, zullen de haren uitvallen door necrose (omdat het bloed niet meer door de staart stroomt) en dan zou hij de staart over 10 dagen moeten amputeren.
We zijn nu twee dagen verder en er is nog geen verbetering. De dierenarts geeft via de telefoon niet echt duidelijk antwoord op mijn vragen en we zitten nu nog maar 9 dagen voor een mogelijke amputatie. Ik ben zo bang! Ik voel me machteloos en de tijd kruipt voorbij.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Hoe lang duurde het bij jullie kat voordat die weer hersteld was?