Ontwikkeling van de vacht van mijn kitten :p

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een klein huis-tuin-en-keukenkatje dat nu 3 maanden oud is. Als iemand hier een beetje verstand van heeft, zou ik graag willen weten of het mogelijk is dat hij tenminste halflang haar krijgt.

Zijn vader is een raszuivere Heilige Birmaan, en zijn moeder was een huiskat die al een kruising was tussen een Siamees en een Birmaan.

Ik heb altijd al een langharige kat gewild, maar ik was op slag verliefd op Zephir. Dus als er een kleine kans is dat hij halflang haar krijgt, zou dat mooi meegenomen zijn ;)

Trouwens, als jullie foto's hebben van je katten van vroeger en nu (als kitten en als volwassen kat), lijkt me dat ook heel leuk om te zien.

Alvast bedankt

Ontwikkeling van de vacht van mijn kitten :p

Op de foto in zijn rode mandje was hij 2 maanden en een paar dagen oud, op de andere foto's is hij vandaag precies 3 maanden oud.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Marysmile
    Marysmile Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb een kitten gereserveerd dat pas 3 weken oud is en ik vroeg me af of jullie denken dat hij weleens halflang haar zou kunnen krijgen. De moeder is kortharig, maar de vader is een angora... Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, het klopt dat je langharige katten zoals Perzen al vanaf hun eerste dagen heel makkelijk kunt herkennen. 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Inderdaad, de kans is heel groot dat de vacht van je katje halflang blijft, want Scarlet had als kitten echt al veel langere haren vergeleken met die van jou... Maar halflang was toch wat je wilde? 🙂

Ja hoor, halflang lijkt me hartstikke leuk. Maar ik wilde maar zeggen dat je aan Scarlett kunt zien dat de lengte van hun vacht al heel vroeg duidelijk is :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het valt niet mee met al die haren overal! Lol, je katten zijn echt prachtig :) Ik ben dol op halflang haar!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Inderdaad, de kans is heel groot dat de vacht van je katje halflang blijft, want Scarlet had als baby echt veel langere haren vergeleken met die van jou... Maar was halflang niet juist wat je wilde? 🙂

Vertaald Frans
    Healthy Pets
    Healthy pets Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, zo'n lange dikke vacht is prachtig, maar als je zelfs haren op je bord terugvindt, moet ik toegeven dat het niet altijd even makkelijk is! 😁

Maar ondanks zijn kortere vacht is die van jou echt prachtig. En je huis wordt tenminste niet overspoeld door haren! xD

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat een schatje! Ik weet het niet zo goed, want omdat het een kruising is, lijkt het me lastig om te weten of hij halflang haar krijgt of niet... Heilige Birmaan-kittens hebben een dikkere vacht en volgens mij ook wat langer haar dan die van jou. Alleen de tijd zal het leren!

Wat de foto's betreft, Scarlett als kitten:

En Scarlett nu:

Je ziet dat ze als kleintje ook al best wat lengte had, maar dat is daarna pas echt goed gegroeid!

Scarlett heeft al mijn hoop de grond in geboord ^^ ze had als kitten echt al heel lang haar. Het is mijn droom om een kat te hebben met zo'n weelderige vacht, ook al zal de verzorging ervan vast geen makkie zijn!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hihi, heb maar niet te veel haast hoor, ze groeien al zo snel! Ja precies, omdat hij wat weg heeft van een Heilige Birmaan kan het best dat zijn vacht nog langer wordt, maar het is ook goed mogelijk dat het dikker wordt en halflang blijft zoals nu :). Bedankt voor de lieve woorden over mijn meisje ♥

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, je kat heeft een dikke vacht die neigt naar halflang, maar het zal niet veel langer meer worden, of in ieder geval nog maar heel weinig. Het kan daarentegen nog wel dikker worden, dat is een beetje afwachten. Het hangt van van alles af, de tijd zal het leren :)

Kiara met 2 maanden, dikke en halflange vacht

Kiara nu, haar vacht is nog steeds even dik of zelfs dikker en halflang, maar het valt minder op omdat ze gegroeid is.

Haar moeder had lange haren en de vader niet.

Je kleine Kiara is echt prachtig!

Bedankt voor je reactie, het is dus eigenlijk een beetje Russische roulette :) Aan de ene kant kan ik niet wachten tot hij groot is om te zien hoe hij er als volwassen kat uitziet, maar aan de andere kant is het nu ook wel heel schattig lol

Vertaald Frans
    Healthy Pets
    Healthy pets Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat een lieverd! Ik weet het niet zo goed, omdat het een kruising is lijkt het me lastig om te weten of hij halflang haar krijgt of niet... Heilige Birmaan kittens hebben een dikkere vacht en volgens mij is hun haar ook wat langer dan dat van die van jou. Alleen de tijd zal het leren!

Wat de foto's betreft, hier is Scarlett als baby:

En Scarlett nu:

Je ziet toch wel dat ze als kitten al een bepaalde lengte had, maar dat is daarna pas echt goed gegroeid!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!