Ontstoken litteken na sterilisatie van mijn poes

Sarahclxt
Sarahclxt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, mijn poes is afgelopen vrijdag gesteriliseerd, dat is nu dus 8 dagen geleden. Vanwege de lockdown moest ik een nieuwe dierenarts zoeken die de operatie heeft uitgevoerd. Hij heeft er een pleister op geplakt en hechtingen gebruikt die vanzelf oplossen. We hebben dus geen controleafspraak staan. De pleister zat echt muurvast en mijn kleintje werd er helemaal gek van; ze bleef er maar aan likken, waardoor de pleister constant over de wond schuurde. Ze kreeg het al snel voor elkaar om direct aan de wond te likken, maar ze deed het voorzichtig en trok niet aan de hechtingen. Maar zodra ik na twee dagen een beetje door de pleister heen kon kijken, vond ik het litteken er erg open en dik uitzien. Niet bepaald fraai, maar ik dacht: ik moet het even afwachten. De pleister zou er na drie dagen af moeten vallen, maar na 8 dagen zitten er nog steeds stukjes vastgeplakt. Ik heb het grootste deel van de pleister weggekregen met een schaartje. Alleen likt mevrouw nu al 4 dagen non-stop aan haar wond, en volgens mij is het ontstoken. Ik zie dat de huid rood is en misschien zit er zelfs wel pus bij. Er zit nu een bult onder het litteken (het lijkt niet op een breuk omdat het niet echt rond is). Ik smeer er al een paar dagen Betadine op de wond (dat werkte voorheen goed bij de wondjes van mijn andere kat). Ik vind het lastig om in te schatten of ze zich echt goed voelt, maar ze eet, drinkt, speelt en slaapt in ieder geval wel. Eigenlijk best normaal dus. Het enige vreemde gedrag dat ik merk, is dat ze soms een soort spasmen of trillingen heeft (dat doet ze pas sinds de operatie), vlak voordat ze gaat slapen. De dierenarts heeft mijn kitten van 8 maanden geopereerd terwijl ze midden in haar krolsheid zat. Ik heb gelezen dat de trillingen daarvandaan kunnen komen. Nu weet ik het even niet meer. Een kraag is echt onmogelijk voor mijn kleintje. Ik heb daarom een sjaal verknipt en er een soort rompertje van gemaakt, maar ik twijfel of dit wel echt helpt. Door de lockdown is het lastig om een afspraak te krijgen. Ik bel de dierenarts maandag sowieso. Hebben jullie in de tussentijd tips, en vooral: wat vinden jullie van dit litteken? Ik voeg de foto's toe (het haar is alweer wat gegroeid, ze is langharig). Ter info: ik woon in een appartement en ze komt niet buiten. Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!