Nieuw kitten in huis, mijn kat blaast naar haar

E
Eléonore54000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik heb sinds vanochtend een nieuw Bengaals kitten (vrouwtje), en ik heb al een Bengaal.

Op dit moment blaast mijn eerste kat nog naar haar...

Gaat dit nog goedkomen?

Ze zitten nu apart, maar ik ben bang dat ze niet met elkaar overweg kunnen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • 3
    30juillet2016 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je verhaal is precies hetzelfde als dat van mij. Mijn Charlotte heeft ook altijd dit gedrag vertoond bij alle andere katten die ik heb gehad, en uiteindelijk duurt dat nooit echt heel lang.

Ze tasten elkaar even af, maar uiteindelijk telt alleen het eindresultaat. Let er in het begin alleen goed op dat je ze niet alleen laat, want de grootste kan nogal lomp zijn of zelfs een tikkeltje 'gemeen', als je dat woord tenminste kunt gebruiken.

Vertaald Frans
    E
    Eléonore54000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Tweede dag was geslaagd.

Toen ik vanmorgen opstond, renden ze om de beurt achter elkaar aan. De kleine wil graag met hem knuffelen. De grote blijft nog op zijn hoede, blaast af en toe en heeft haar een keertje gebeten.

Maar op dit moment liggen ze lekker naast elkaar te slapen ^^ dus het gaat de goede kant op :)

Vertaald Frans
    Nanie Choup
    Nanie choup Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Er zijn een paar simpele regels om je katten te helpen aan elkaar te wennen:

- Zorg voor meerdere voerplekken, zodat ze hun eten niet hoeven te delen. Voor katten is eten namelijk vaak een bron van conflict.

- Als je twee katten hebt, heb je eigenlijk drie kattenbakken nodig op verschillende plekken. Zo voorkom je gedoe over territorium. Je kunt er later altijd weer eentje weghalen als ze allebei hun eigen plekje hebben gevonden.

- Zorg voor genoeg plekjes waar ze zich kunnen terugtrekken en rustig alleen kunnen slapen. En wie weet, misschien liggen ze op een dag wel lekker samen te dutten.

- Forceer ze niet om elkaar direct te accepteren, maar laat ze alles op hun eigen tempo doen.

- Je eerste kat zal de kitten ongetwijfeld een beetje aanpakken om te laten zien dat dit zijn territorium is. Straf hem daar vooral niet voor, maar haal hem bij de kitten weg met een duidelijk, maar niet agressief "NEE". Laat hem daarna merken dat je nog steeds dol op hem bent.

- Laat ze in het begin nooit alleen zonder toezicht, je weet maar nooit.

- Je kunt ook een Feliway-verdamper in het stopcontact steken, dat kan zeker helpen.

Verder zou ik zeggen: vertrouw op het vermogen van de kitten om geaccepteerd te worden.

Misschien worden ze nooit "dikke vrienden", maar als je ervoor zorgt dat ze allebei hun plekje vinden, komt het vast goed.

Elk katje heeft zijn eigen karakter, dus zorg dat ze allebei krijgen wat ze nodig hebben. Dat is voor elke kat namelijk weer anders.

Succes ermee en laat ons weten hoe het gaat met het samenwonen!

Vertaald Frans
    L
    Liloulette33 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De reactie van je kat is volkomen normaal. Het is goed dat je ze de eerste dagen even apart houdt. Stapje voor stapje zal het beter gaan... Misschien worden ze niet de allergrootste vrienden, maar ze zouden elkaar uiteindelijk wel moeten kunnen tolereren.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!