Hoi,
Ik heb een kitten van twee maanden (mijn eerste katje!) die last heeft van niesziekte en een oogontsteking. De dierenarts heeft haar een prik gegeven en ik heb antibiotica en oogzalf (Ophtalon) meegekregen, die ik moet aanbrengen na het schoonmaken met een oogreiniger (Ocryl).
Een paar dagen later was het ene oogje genezen, maar begon de ontsteking aan het andere oogje (mijn eigen schuld, ik had maar één gaasje voor beide ogen gebruikt...). Ik smeer elke ochtend en avond zalf, maar het lijkt niet echt te verbeteren; het oogje gaat dicht zitten en na een dutje zit het soms helemaal vastgeplakt... Ze heeft ook moeite met haar antibiotica. Als ik die halve tablet (Doxyval, werkzame stof: doxycycline) zo aanbied, wil ze hem niet, en als ik het door haar voer meng (natvoer in gelei), laat ze het liggen... Ik heb de dierenarts gebeld omdat ik het idee had dat haar oog erger werd, maar die zei dat het geen zin heeft om langs te komen voordat de kuur voorbij is (dinsdag)... Daarnaast niest ze nog steeds door de niesziekte, maar nu maakt ze ook rare geluiden alsof er iets in haar keel zit; ik denk dat ze hoest... Heeft dat met de niesziekte te maken? Ze is verder nog steeds actief, energiek en speels, ze eet goed en slaapt veel. Bedankt!