Natvoer: hoe lang kan het buiten de koelkast blijven staan?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi en bedankt voor jullie reacties! Ze heeft altijd onbeperkt brokjes staan en elke avond geef ik haar natvoer. Ik denk dat ik eerst de ene helft ga geven en de rest wat later op de avond; dat is waarschijnlijk inderdaad beter voor haar. Maar ik ben wel gerustgesteld om te horen dat ze het kan laten staan en er later naar terug kan gaan zonder dat het meteen bederft.
Nogmaals bedankt!!
Hoi,
Natvoer bederft echt niet binnen twee uur, maar het kan wel uitdrogen waardoor het minder smakelijk wordt en je kat het laat staan. Het beste is om de helft van het blikje te geven, de rest in de koelkast te bewaren en dan 's avonds de andere helft te geven.
Hoewel natvoer het voordeel heeft dat je kat extra vocht binnenkrijgt, moet dit niet de enige of belangrijkste voedingsbron zijn. Het is namelijk vaak erg vet, wat tot overgewicht kan leiden. Het ideaal is om onbeperkt brokjes aan te bieden.
Fijne dag!
Caroline - Student diergeneeskunde, projectmedewerker voor de Junior-Entreprise ProVéto Junior Conseil
Ik ben het eens met wat Blue Cat zegt. In de zomer kun je het natvoer in de koelkast zetten en het daarna 5 seconden in de magnetron doen om het even op te warmen, want katten houden niet van koud eten. Als je overdag niet thuis bent, kun je wat brokjes neerzetten voor de lekkere trek; ze zal dan 's ochtends en 's avonds meer natvoer eten. Katten kunnen dit zelf heel goed reguleren.
Goedenavond,
Nee hoor, in 2 uur tijd bederft natvoer echt niet. Het is vooral midden in de zomer dat het snel slecht wordt, en in dat geval laat je kat het zelf wel staan. Zet ook onbeperkt brokjes neer als overbrugging tussen de porties natvoer door. Ik zou zeggen dat natvoer dat buiten de koelkast staat gemiddeld zo'n 5 à 6 uur goed blijft (behalve in de zomer).
4 reacties van 4