Naam voor een weeskittentje

E
Emama69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een kittentje verwelkomen dat afgelopen zomer is gered, maar het meisje dat hem heeft opgevangen vroeg me nu al om een naam voor hem te bedenken.

Het nestje is gevonden in een hooiruif en ze zijn echt aan de dood ontsnapt (de moeder had ze daar achtergelaten, ze werden bijna geplet door de koeien of waren anders van de honger omgekomen).

Ik ben dus op zoek naar een leuke naam, het liefst eentje die een beetje buitenlands klinkt en echt bij hem past.

Ik had zelf bijvoorbeeld al Tchoda gevonden, wat "wonder" of "mirakel" betekent in het Hongaars, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Dus ik ben op zoek naar andere ideeën als er hier mensen zijn die meerdere talen spreken x)

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • F
    Frederic216 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Milagro (mét het accent)... en dat zegt eigenlijk alles!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik doe een gokje!

Gezien het verhaal van het kitten zou ik persoonlijk Ratatouille wel een toffe naam vinden!

Oké, het klinkt misschien niet heel exotisch, maar omdat hij in een ruif is gevonden en bijna was geplet, vind ik dat het zijn verhaal goed vertelt. Bovendien is het een originele naam ✌

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Of Reiki, als je een zen-kat wilt

Daar had ik ook al aan gedacht haha, ik heb er onderzoek naar gedaan voor een opdracht over Reiki!

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Hoi, ik heb wat ideeën voor namen als je wilt: Daiki, dat is Japans en betekent 'grote hoop'. Akemi is Japans en betekent 'stralende schoonheid' of 'mooie schemering'. En als laatste kun je hem Fripouille noemen, al weet ik niet of dat een betekenis heeft 🙂 Nog een fijne dag!

Bedankt! Ik vind Daiki erg leuk.

Akemi, ik weet niet waarom, maar die zie ik eerder voor een vrouwtje :)

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Als katten hun naam inderdaad eer aandoen, dan waag ik het liever met Sputnik dan met Raspoetin 😂

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Haha, ik heb ook naar namen met een R gezocht en dacht ook aan Reykjavik omdat ik helemaal verliefd ben geworden op IJsland, maar ik vind het ook een beetje te zwaar voor een kat 😂

Ik heb het idee van de R maar laten varen, ook al vond ik Romy heel leuk voor een meisje, maar die van mij is een klein mannetje

Verder had ik qua locaties Peru gevonden voor een mannetje, en ik dacht ook aan Boedapest (omdat ik daar deze zomer naartoe zou gaan, maar bedankt hè corona) of Haifoss (mijn favoriete waterval in IJsland, maar ja, dat is dus weer IJslands)

Vertaald Frans
    Mia 07
    Mia 07 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik vond die naam zelf ook heel schattig, dat is ook de reden dat ik hem heb voorgesteld. Fijn dat je het leuk vindt! 👌

Vertaald Frans
    Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb wat ideeën voor namen als je wilt: Daiki, dat is Japans en betekent 'grote hoop'. Akemi is ook Japans en betekent 'stralende schoonheid' of 'mooie schemering'. En als laatste kun je hem Fripouille noemen, al weet ik niet of dat een speciale betekenis heeft 🙂 Nog een fijne dag verder!

Akemi is echt schattig, ik kende een geweldig mannetje dat Okami heette, ik vind dat echt onweerstaanbaar ♥

Vertaald Frans
    Mia 07
    Mia 07 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

ik heb nog wel wat ideeën voor namen voor je als je wilt:

Daiki, dat is Japans en het betekent 'grote hoop'.

Akemi, dat is Japans en het betekent 'schitterende schoonheid' of 'mooie schemering'.

En als laatste kun je hem of haar Boefje noemen, al weet ik niet of dat echt een diepere betekenis heeft 🙂

Nog een fijne dag!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!