Naam van een kitten veranderen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ninanou, dit bericht is al van... poeh, bijna 3 jaar geleden ^^
Een LOOF-kat is een officiële raskat (uit het Franse stamboek). Je vindt je antwoord vast wel in andere topics =) (gebruik de zoekfunctie even voordat je een vraag stelt, je vindt vaak al een heleboel)
Wat de tijd betreft, ik heb werkelijk geen flauw idee! ^^ Maar je kunt het beste je eigen topic aanmaken, dat voorkomt dat je topics van jaren geleden weer omhoog haalt =P
Hoi!
Ik wil graag een kat adopteren uit het asiel. Hij heet nu Afly, maar ik zou hem graag Maxou willen noemen. Hoe lang moet ik hem nog Afly noemen voordat ik hem Maxou kan noemen?
PS: Wat is een LOOF-kat eigenlijk?
Als je kitten een raskat is, moet je hem een naam geven die met een G begint (of je geeft hem de naam die je zelf wilt, ongeacht de letter, maar op zijn papieren moet hij een naam met een G hebben!). En als hij bij de fokker nooit zijn naam heeft gehoord omdat de fokker hem die nooit heeft geprobeerd te leren, ben je niet verplicht om hem dezelfde naam te geven :)
Nou, G valt nog wel mee, sommige letters zijn een stuk lastiger bij het kiezen van namen. :)
Dellys dat interesseert me wel haha
De letter G is nog niet zo makkelijk om iets voor te vinden, als fokker moet je echt creatief zijn.
Remix, meestal laat ik mensen niet zelf de naam kiezen, want als je eens wist waar ze soms mee aankomen zetten.........
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van de LOOF (het Franse stamboek), en zij bevestigen wat de meesten van jullie al zeiden.
Een inschrijving bij de LOOF is alleen mogelijk als de beginletter van het jaar wordt aangehouden.
Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om jullie nog een vraag te stellen:
Is het ergens mogelijk om het stamboek (het register) in te zien?
Ja, je kunt samen met hem kiezen (als hij dat niet al heeft gedaan), MAAR het wordt een G.
Het is een administratieve kwestie, dus op de stamboom wordt het een G.
Net als mijn hond uit 2009, die is van de E.
De fokker had de naam al gekozen en die heb ik trouwens gewoon gehouden.
We zijn het erover eens dat de fokker degene is die de touwtjes in handen heeft wat betreft de naam, aangezien hij de kitten met stamboom hoort te leveren. Maar als hij een beetje meewerkt, zal hij wel even met me overleggen welke naam ik graag voor de kitten zou willen.
Maar dat is het punt niet. Mijn eigenlijke vraag is gewoon of ik een naam mag geven die begint met een andere letter dan de beginletter van het jaar.
Ik wacht nog op antwoord van de LOOF en ik houd jullie op de hoogte.
Nog even ter verduidelijking: ook al zijn de kittens nog niet aangegeven en is de stamboom dus nog niet aangevraagd, het is sowieso de fokker die uiteindelijk beslist. Hij kiest de namen van de kittens (al dan niet in overleg met de kopers) die op de stamboom van de kleintjes komen te staan.
- Ik ben bang voor de kat die ik net heb geadopteerd
- Voorwaarden en contracten bij adoptie via een stichting