Hoi allemaal,
Mijn kleine meid van ongeveer 6 maanden is net gesteriliseerd. Ze is een erg actief kitten en waar ik al bang voor was, gebeurt nu. Ze is net weer thuis en ze probeert alle kanten op te rennen terwijl ze nog helemaal wankelt! Ze probeert ook op de grote kast of op de bedden te springen, maar dat wil ik haar niet laten doen, want dat doet natuurlijk pijn! Het probleem is alleen dat ze keihard tegen de muren botst en omvalt (ze kan nog niet eens fatsoenlijk lopen). Natuurlijk probeer ik haar tegen te houden en vang ik haar op, maar ze is niet stil te houden. De dierenarts had me nog zo verzekerd dat ze zou slapen en rustig zou zijn. Hij adviseerde om haar met rust te laten, maar dat kan ik gewoon niet: ze valt, rent en schreeuwt terwijl ze over de grond rolt. Ik ben zo bang dat ze pijn heeft.
Wat kan ik doen zodat ze zichzelf niet bezeert?
Daarnaast raadde de dierenarts me aan om haar maar een klein beetje eten te geven. Dat heb ik gedaan, maar ze blijft erom vragen (ze heeft sinds gisteravond 20:00 uur niets meer gegeten). Moet ik haar meer geven? Wat zijn de risico's?
Alvast bedankt voor jullie reacties! :-)