Mirataz gel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
De punctie wees op een flinke ontsteking en geen kankercellen. Maar de lymfeklier is blijkbaar te groot om goedaardig te zijn en hij reageert tot nu toe helemaal niet op de behandeling; hij is nog niets geslonken.
Mijn dierenarts heeft het lab opnieuw gebeld om de punctie van de lymfeklier te laten onderzoeken op FIP. Als ze het vinden is de uitslag 100% zeker, maar als het er niet in zit, blijft er altijd twijfel bestaan...
Ze zei dat ik nog 8 dagen door moet gaan met de antibiotica en ontstekingsremmers totdat de uitslag er is. Als die negatief is, gaan we proberen de dosering cortison te verhogen.
Ik heb die experimentele behandeling gezien, maar die is wel erg duur :/ Je moet je kat dan nog steeds door een dierenarts laten opvolgen en je moet zelf de kat kunnen injecteren. Die spuiten schijnen blijkbaar erg pijnlijk voor hem te zijn, zonder garantie op succes en zonder dat je echt weet hoe lang de remissie precies zal duren.
Heb je de uitslagen van de onderzoeken al binnen? Wat kwam eruit? Weet je, mijn dierenarts is van nature best optimistisch, maar ze zag het somber in toen ze mijn poesje zag: ze was compleet uitgedroogd, had bloederige diarree, was lusteloos en at helemaal niets meer. Na de onderzoeken bleek alles toch goed te zijn. Soms kun je dus echt beter de uitslagen afwachten voordat je een conclusie trekt; katten hebben soms een verbazingwekkende veerkracht. Als het IBD is, is dat goed te behandelen met medicijnen en de juiste voeding. Voor de rest: tja, wacht eerst maar eens af wat het echt is. Bij die van mij dacht ze in eerste instantie ook aan FIP of zelfs kattenziekte.
Geef de moed niet op en blijf hopen, onze beestjes kunnen ons soms echt verrassen. Ik duim in ieder geval voor hem en voor jou. Mocht het FIP zijn, dan weet ik dat er op Facebook een groep is die daarover gaat. Een lid hier lijkt er ook heel veel vanaf te weten, dat is @Landoras. Misschien kun je haar een PB sturen om contact met haar op te nemen; zij kan je dan verder helpen en adviseren over een behandeling die hier in Nederland nog niet officieel verkrijgbaar is.
🤞🤞🤞
Die van mij weegt 3,250 kg, maar hij is groot en dus heel slank. Ik heb vanochtend een telefoontje van de dierenarts gehad + een second opinion. De prognose is niet goed, ik ben zo verdrietig. Het is gewoon niet eerlijk.
Ze woog 2,82 kg toen ik haar naar de dierenarts bracht, terwijl haar gezonde gewicht 3,5 kg is, of zelfs meer.
hoeveel weegt jouw meisje?
Ja, klopt precies, 14 dagen. Ik heb nog 3 dagen te gaan voor de kuur klaar is, maar sinds gisteren heb ik het idee dat ze weer wat stabieler wordt. Ik houd je op de hoogte en laat weten hoe het gaat na de behandeling. Voor nu is ze in ieder geval weer goed opgeknapt en dat is al heel wat. Ik hoop dat het voor jouw kleine vriend ook zo zal gaan!
Ja, je hebt gelijk, hij eet alweer wat meer en dat is al heel fijn.
Zoals je al zegt, hoop ik dat ze na de behandeling weer goed gaan eten. Hoeveel dagen moet je nog? Moet je de kuur 14 dagen volgen?
Het is heel normaal dat hij de eerste dag maar een klein beetje eet, zijn maagje is dan gewoon wat gekrompen. Bij die van mij was dat precies hetzelfde, maar vanaf de tweede dag werd ze een echte vreetzak. Ik hoop dat ze zo goed blijft eten als we straks stoppen met de medicijnen.
2e dag van de gel ondertussen, hij heeft wat brokjes en natvoer gegeten. De hoeveelheden zijn nog niet denderend, maar het is een begin. Ik heb morgen een afspraak bij een andere dierenarts voor een second opinion.