Mirataz gel
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi allemaal,
Mijn poes gebruikt Mirataz. Ze is weer aangekomen en eet goed, maar ze drinkt veel en heeft diarree. Ik ga straks naar de dierenarts. Mijn poes heeft suikerziekte en ik heb het idee dat ze door dit medicijn veel meer is gaan drinken.
Eh, mijn dierenarts heeft het voorgeschreven en mijn apotheker heeft gewoon het recept gevolgd, ik heb niet zomaar wat gedaan hoor. Ik heb het aan mijn dierenarts gevraagd, die mijn kat trouwens ook heeft onderzocht, maar die zei dat het niet ernstig was. Alleen maakt mijn kat nu van die rare geluiden als ze eet en ze lijkt het niet prettig te vinden, daarom stelde ik de vraag!
Maar waarom stel je deze vraag eigenlijk op een forum in plaats van aan je dierenarts? En hoe is het mogelijk om advies te vragen aan een apotheker in plaats van aan je dierenarts? Neem me niet kwalijk, vat het niet persoonlijk op, maar ik begrijp je echt totaal niet!
RAADPLEEG JE DIERENARTS MET SPOED EN NIET JE APOTHEKER, BANKIER OF HUISARTS! Echt bizar!
Die van mij zat bijna tegen boulimie aan, maar sinds gisteren heb ik het idee dat ze zichzelf weer wat beter begint te reguleren. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je kat precies mankeert; als hij echt een ernstig gezondheidsprobleem heeft, zal dit helaas niet veel veranderen, maar elke kat is anders en hij heeft misschien wat meer tijd nodig. Als hij in ieder geval een beetje eet, is dat al heel wat, want die van mij at helemaal niets meer en ik moest haar echt dwangvoeren.
We zijn inmiddels 10 dagen bezig met de behandeling en hij eet echt heel weinig :/
Ik hoop dat die van jullie hun eetlust weer terughebben.
Hoi Pixel,
Ik duim ook dat de uitslagen de goede kant op gaan.
Voor de eetlust krijgt mijn poes ook een zalf voor aan de binnenkant van de oorschelp (Mirtazapine).
De eerste dagen vond ik haar wat lusteloos en ik vroeg me af of dat door dit middel kwam.
Maar je moet ook rekening houden met de andere behandelingen. Hun kleine lichaampjes moeten vechten tegen een flinke klap.
Wij hebben zelf ook niet veel trek als we ziek zijn.
Het is belangrijk dat ze in deze periode blijven eten en drinken.
Ik wacht nog op de uitslag, hij eet weinig ondanks de gel en we zitten inmiddels op de 4e dag. Hij eet een beetje natvoer (vooral de gelei die erop zit) en tussen de 20 en 35 g brokjes, dat is echt weinig :/
Ik heb echt geen idee wat die behandeling precies inhoudt, maar ik weet wel dat het bestaat. Of het ook echt werkt is natuurlijk de vraag... ik hoop in ieder geval dat dit kleine kereltje het gaat redden.