Mijn poesje likt aan haar pleister
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
een ruimer verband over de pleister heen zal deze beschermen
Voor de sterilisatie van mijn twee poezen (in september en oktober) had ik de dierenarts om een rompertje gevraagd, en ik heb er ook eentje op Amazon gekocht (binnen 24 uur in huis voor 17 €). Het is echt ideaal, ze kan zo niet aan het verband of het litteken likken.
Hoi!
Zolang het verband niet loslaat, hoef je je geen zorgen te maken. Waarschijnlijk kriebelt het litteken, jeukt het of doet het een beetje pijn. Het is heel natuurlijk dat ze aan die plek likt. Als die kap haar bespaard kan blijven... Dat is echt een hel voor katten.
Hoi!
Ze moet er echt niet aan gaan trekken. Leid haar af als ze te veel likt of begint te kluiven. Het verband zou niet zomaar los moeten laten, tenzij ze echt op een hoekje blijft peuteren. Als je zelf een verband aanlegt, let er dan op dat je het niet te strak trekt.
Vermijd drukke spelletjes; ze mag wel wat bewegen, maar niet te veel en dan komt het vast wel goed. Ik zou zelf op de dierenarts vertrouwen, maar als je extra bescherming wilt toevoegen, dan kan dat natuurlijk. Beterschap voor de kleine!
Sorry... ik was nog niet klaar.
Je doet er een verbandje omheen dat je over het verband wikkelt.
Over het algemeen hebben katten een hekel aan zo'n kap, dus een van de andere twee opties is een stuk makkelijker.
Fijne dag!
Op den duur loopt ze inderdaad het risico dat het verband loskomt. Door te likken kan ze de wond infecteren (als ze het verband eraf krijgt) of zelfs de hechtingen lostrekken (de tong van een kat zit vol met weerhaakjes die de wond kunnen beschadigen...)
Er zijn verschillende oplossingen...
- haar tegenhouden om te likken, maar een wond die geneest veroorzaakt nu eenmaal jeuk
- bel je dierenarts om dit even te melden en check samen hoe stevig het verband zit... Anders kan hij je een kraag geven...
- Gebruik een medisch rompertje voor katten (van internet) of een babyrompertje dat je zelf aanpast.... of een zwachtel die je
6 reacties van 6