Mijn poesje heeft piepschuim gegeten, help!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zal even mijn probleem uitleggen: toen ik vandaag thuiskwam van mijn werk, zag ik samen met mijn moeder en broer dat de vuilniszak helemaal kapot was gescheurd en er lag een piepschuim bakje bij waar flink op was 'gekauwd'. De kans is heel groot dat mijn poesje Mystic dit bakje heeft opgegeten! Ik kwam er een paar uur geleden achter en ik heb geen paraffineolie in huis. Ik weet niet hoeveel ze ervan heeft binnengekregen. Wat moet ik doen? Moet ik morgen met haar naar de dierenarts, ook al heb ik op het moment weinig geld? (Ik werk alleen als vakantiekracht via een uitzendbureau om mijn rijbewijs te kunnen betalen.) Of moet ik wachten tot ze eventuele symptomen krijgt? (Voor nu ligt Mystic nog rustig op bed te slapen.) Ik ben echt heel bang om mijn kat kwijt te raken, want ik weet dat het giftig en dus dodelijk kan zijn! Alvast heel erg bedankt voor jullie advies.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

De buren niet, familie buiten de deur ook niet, vrienden misschien... heeft iemand een idee wat dit ongeveer kost? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Kan mijn kat hier echt aan doodgaan of niet? Is er een kans dat ze het redt? Ik probeer vrienden te vinden die me er morgen voor mijn werk naartoe kunnen brengen, bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Buren, vrienden, familieleden buiten je eigen huis.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb geen rijbewijs en ik woon op het platteland, er zit hier geen dierenarts in de buurt en ik heb een auto nodig om er te komen. Ik weet het, ik weet het, maar ik weet echt niet wat ik moet doen... niemand wil me er morgen naartoe brengen.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ze een darmblokkade heeft, kan ze eraan doodgaan... en anders moet ze geopereerd worden en ik hoef je niet te vertellen wat dat wel niet gaat kosten...

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je bent 20, je hebt je moeder niet nodig om je kat naar de dierenarts te brengen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah, en nog één laatste ding: wat zijn de symptomen van een darmafsluiting? :(

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze moet echt zo snel mogelijk medische hulp krijgen, als je moeder niet wil dat ze straks met een doodzieke kat zit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Bedankt voor jullie berichtjes, maar ik heb het er net met mijn moeder over gehad en ze weigert om me morgen naar de dierenarts te brengen, ook al betaal ik het zelf. Volgens haar heeft ze het veel te druk! Denken jullie dat het tot overmorgen kan wachten, zodat ik de tijd heb om iemand anders te vinden die me kan brengen? Of kan ik beter een spoeddierenarts bellen? Alvast bedankt!
    Vertaald Frans
    C
    Colombe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, doe wat p'titefleur zegt, luister naar haar! Hij zal je vast kunnen geruststellen, dan ben je zelf ook een stuk rustiger! En laat je ons weten hoe het gaat?

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!