Mijn poesje heeft piepschuim gegeten, help!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zal even mijn probleem uitleggen: toen ik vandaag thuiskwam van mijn werk, zag ik samen met mijn moeder en broer dat de vuilniszak helemaal kapot was gescheurd en er lag een piepschuim bakje bij waar flink op was 'gekauwd'. De kans is heel groot dat mijn poesje Mystic dit bakje heeft opgegeten! Ik kwam er een paar uur geleden achter en ik heb geen paraffineolie in huis. Ik weet niet hoeveel ze ervan heeft binnengekregen. Wat moet ik doen? Moet ik morgen met haar naar de dierenarts, ook al heb ik op het moment weinig geld? (Ik werk alleen als vakantiekracht via een uitzendbureau om mijn rijbewijs te kunnen betalen.) Of moet ik wachten tot ze eventuele symptomen krijgt? (Voor nu ligt Mystic nog rustig op bed te slapen.) Ik ben echt heel bang om mijn kat kwijt te raken, want ik weet dat het giftig en dus dodelijk kan zijn! Alvast heel erg bedankt voor jullie advies.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

42 antwoorden
Sorteren op:
  • Coco33150
    Coco33150 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is echt zeldzaam om achteraf nog een update te krijgen!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik haak even halverwege het verhaal in ;)

Blij voor je katje, gelukkig heb je actie ondernomen :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond allemaal! Allereerst bedankt voor jullie advies. Ik ben dankzij een vriendin met Mistic naar de dierenarts geweest en er is niets verontrustends aan de hand! Ze vertelde me dat Mistic geen tekenen van vergiftiging vertoont, maar ze heeft me toch medicijnen voorgeschreven die ik haar 's ochtends en 's avonds geef (paraffineolie en een metoclopramide-siroop) om een verstopping te voorkomen! Mistic lijkt zich goed te voelen, behalve dat ze de tijd in mijn kamer wel erg lang vindt duren ^^ (de dierenarts zei dat ze een tijdje niet naar buiten mag; ik moet goed opletten of ze poept en of ze niet overgeeft). Ze lijkt haar medicijnen ook niet echt lekker te vinden ^^ maar ik zorg ervoor dat haar "herstel" zo goed mogelijk verloopt en dat ze zich niet te veel verveelt in de kamer. Echt bedankt allemaal, en een fijne avond!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoop dat ze het redt

Houd je ons op de hoogte

Veel sterkte

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hou je ons op de hoogte over het poesje... en veel sterkte.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 42

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!