Mijn poes wil naar buiten, maar heeft 3 kittens van een week oud
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Clairomas, je hebt twee opties: of je sluit je poes op met haar baby's en je doet oordoppen in zodat je haar niet hoort miauwen als ze naar buiten wil, of je laat haar naar buiten gaan, maar dan moet je eerst kunstmelk (voor kittens) bij de apotheek halen, samen met spuitjes van 2 ml (voor het geval dat een flesje te lastig blijkt) en je voert de kittens "maximaal" om de 3 uur (ook 's nachts!).
In dat geval moet je ze elke dag op hetzelfde tijdstip wegen en controleren of ze minstens 10 gram per dag aankomen.
Als dat niet zo is, moet je de voedingen korter op elkaar geven of iets meer melk geven (of allebei tegelijk).
Je moet je "strikt" houden aan de verhouding water en melkpoeder die op de verpakking staat (als je meer melkpoeder gebruikt in verhouding tot het water, lopen de kittens het risico op verstopping).
En nog iets wat "SUPERBELANGRIJK" is (het gaat hier om de overleving van de kittens!): na elke voeding moet je bij elk kitten de achterkant masseren met een watje met lauw/warm water om ze te laten plassen en poepen.
Het plassen is meestal geen probleem, maar het poepen is vaak heel erg lastig.
Als het niet lukt, laat het dan meteen even weten, dan vertel ik je wat je precies moet doen.
En VOORAL: laat de poes over maximaal 4 tot 5 weken steriliseren, want anders heb je over 2 tot 3 maanden weer een nieuw nestje.
Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is: niet naar buiten laten gaan en haar laten steriliseren -
Dat is het beste om risico's op ziektes, zoals leukose etc. te voorkomen ...............
Ik sluit me aan bij Ganache, laat haar vooral niet naar buiten gaan.
Ben je van plan om haar daarna te laten steriliseren?
Clairomas, je moet je poes echt niet meer naar buiten laten! Wist je dat ze al 3 weken na de bevalling weer krols kan worden? Wat ga je doen als ze straks weer drachtig is?
Als ze niet meer naar de kleintjes omkijkt, ben je verplicht om kittenmelk te kopen en ze zelf te voeden, dus je kunt haar echt beter binnen houden!
Heb je al serieuze adoptanten gevonden voor de kleintjes?
64 reacties van 64