Mijn poes wil naar buiten, maar heeft 3 kittens van een week oud
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Poezen blijven gewoon voor hun kleintjes zorgen hoor, zolang wij mensen ons er niet te veel mee bemoeien! Als de baasjes er meteen een gewoonte van maken om de zorg over te nemen zodra de moeder even weg is, dan ziet ze dat het werk uit handen wordt genomen en gaat ze wel wat anders doen!
Ik zit niet te wachten op commentaar over het feit dat ik mijn poes nestjes laat krijgen, die beslissing is aan mij. En ik draag echt op geen enkele manier bij aan het kattenleed zoals jij dat noemt; alle kittens die ik krijg, geef ik weg. Dat heb ik altijd gedaan en ze gaan altijd naar liefdevolle baasjes die goed voor hun dieren zijn. Ik ben echt niet wreed of harteloos! Ik zie niet in waarom ik haar geen jongen zou mogen laten krijgen, of wat er mis is met regelmatig kittens hebben!
De mensen aan wie ik ze geef zijn trouwens hartstikke blij dat ze geen bakken met geld hoeven te betalen om een kat te adopteren die ook nog eens in gevangenschap, in kooien, is opgegroeid...
Verder begrijp ik uit je berichten dat mijn poezen blijkbaar ongewoon moederlijk zijn, aangezien ze hun kittens altijd zelf hebben opgevoed terwijl ze ook gewoon regelmatig naar buiten gingen!
priscou: ik vraag me echt af of je wel beseft waar je mee bezig bent?
Besef je wel wat voor enorme onzin je net hebt opgeschreven?! Zijn er soms nog niet genoeg zwerfkatten, dat je je eigen kat niet laat helpen?? Doe je dit echt al 15 jaar? Nou, ik zou je bijna aangeven voor het niet verlenen van hulp aan een kat in nood! Je bent gewoon een gevaar voor de omgeving.
Stop met geloven dat de wereld perfect is en kom eens uit je droomwereld. Er leven katten op straat, terwijl anderen creperen van de honger of doodgaan aan FIV.
Het maakt helemaal niets uit of ze naar buiten gaat. Jullie zeggen constant dat we katten als levende wezens moeten behandelen en niet als knuffels, dus laat ze dan ook gewoon leven! Ze kan gewoon naar buiten, of de kittens nou gespeend zijn of niet. Ik snap echt niet waarom jullie je allemaal zo gek laten maken of er zo over stressen. En ik pik het niet dat je zegt dat het niet waar is, want ik doe dit al meer dan 15 jaar met mijn poezen en ik heb echt nog nooit een probleem gehad, wat dan ook.
En wat nou als ze haar niet wil laten steriliseren? Zelfs voordat ze geholpen is, kan een poes gewoon naar buiten blijven gaan, zeker als ze dat gewend is. Dat verandert echt niets aan de sterilisatie! Zouden jullie het fijn vinden om drie maanden lang in huis opgesloten te zitten zonder dat je naar buiten mag? Echt niet!
Priscou, je zegt: "Het is helemaal geen probleem als je kat naar buiten gaat terwijl ze kittens heeft. Als ze gewend is om naar buiten te gaan, komt ze vanzelf weer snel terug om voor de kleintjes te zorgen. Je moet haar vooral niet tegenhouden. Mijn kat krijgt om de twee jaar kittens en we laten haar naar buiten zodra ze erom vraagt. We hebben nooit problemen gehad, ze is altijd teruggekomen voor haar kittens."
Niet waar! Meestal laten poezen die naar buiten gaan terwijl ze kleintjes hebben ze al heel snel in de steek; ze gaan er dan vanuit dat de mensen het wel van ze overnemen.
En trouwens, ik geef je geen complimenten voor het feit dat je je poes nestjes laat krijgen en zo bijdraagt aan het kattenoverschot ........
Helemaal met je eens Azena !!
Ik had niet gezien dat dit al 32 dagen oud was. IK ERGER ME DOOD aan mensen die een vraag stellen en dan niets meer van zich laten horen!!!!!!!!!!!
Dat moet je niet doen, anders kan ze zo weer drachtig worden!!
Niet waar, je moet haar echt niet naar buiten laten, zelfs niet nadat de kittens zijn gespeend. Houd haar binnen totdat ze gesteriliseerd is!
Het is echt geen probleem dat je poes naar buiten gaat terwijl ze kittens heeft. Als ze gewend is om naar buiten te gaan, komt ze al snel weer terug om voor de kleintjes te zorgen. Je moet haar vooral niet tegenhouden om naar buiten te gaan. Mijn poes krijgt om de twee jaar een nestje en we laten haar gewoon naar buiten zodra ze erom vraagt. We hebben daar nooit problemen mee gehad; ze is altijd weer teruggekomen om voor haar kittens te zorgen.
Kijk Sevv, het is inmiddels al 9 uur geleden dat Clairomas haar topic heeft geplaatst.
Het zou fijn zijn als ze ons even een update komt geven.
Is het haar gelukt om de moederpoes bij haar baby's te houden?
Zo niet, heeft ze dan snel gehandeld door meteen kittenmelk te gaan halen?
Want als de moeder niet bij de kleintjes blijft, lopen ze al snel risico op onderkoeling; kittens van die leeftijd kunnen hun eigen temperatuur namelijk nog niet zelf regelen.